• Beste wedstrijd van seizoen Flamingo’s 3

Vandaag was het de beurt om thuis in sporthal de Houtmoune te strijden tegen Udiros 2. Udiros maakt nog volop kans op het kampioenschap en voor Flamingo’s is een plek bovenin de middenmoot de realistische voorspelling.
      In de uitwedstrijd tegen Udiros werd Flamingo’s in de eerste helft overklast. Dat de tweede helft werd gewonnen was een nutteloos statistiek, want de wedstrijd werd verloren.
      Udiros is een sterke tegenstander met veel kwaliteit, maar voor Flamingo’s is niks onmogelijk. Met strijd en passie en wilskracht zou deze tegenstander uiteindelijk worden getemd.

Flamingo’s startte vandaag met Arjan in de basis, die Flamingo’s 3 komt versterken. Hij liet in de eerste minuut gelijk zien hoe hij erin staat door van afstand te scoren. Udiros kon redelijk snel tegen scoren en hierna kwam wellicht wel de mooiste goal van de wedstrijd. Met een lange pass van Hendrik wist Johanan uit de ruimte een inloopbal met 1 hand af te ronden. Udiros kon weer tegen scoren, maar toen was het de beurt aan Flamingo’s. Door goals van Amarins, Julia en Amanda werd de stand 5-2.
      Udiros trok de stand echter op 6-5 weer gelijk en hierna werd er om en om gescoord met Flamingo’s telkens op een voorsprong.
      In de staart van de eerste helft wist Flamingo’s toch nog iets uit te lopen en met een goal van afstand van Amanda werd de rust bereikt met een 11-9 voorsprong.

In de rust was de sfeer prima. Er werd goed gespeeld, er werd voor elkaar gespeeld en verdedigend zat het redelijk dicht.
      Dat Udiros hier iets aan ging doen, was wel duidelijk wilde die ploeg nog kans maken op een promotie.

Waar Arjan in de eerste helft begon met een doelpunt, deed hij dit ook in de tweede helft van afstand.
      Toen Julia hierna ook wist te scoren werd de maximale voorsprong deze wedstrijd bereikt van 4 goals.
      Op 13-11 wist Amarins te scoren met een inloopbal, maar na deze 14-11 kwam er een wat mindere fase bij Flamingo’s. Door enkele wissels bij Udiros wist de ploeg uit Nieuwehorne de stand gelijk te trekken en door een lullig doelpuntje zelfs een voorsprong te behalen.
      Hierna begon een tactisch steekspel met wissels. De ene in de aanval erin en de andere in de verdediging eruit en visa versa.
      Ook Udiros was hier druk mee bezig, maar het pakte bij Flamingo’s beter uit.
      Flamingo’s kon weer een voorsprong van 16-15 nemen door Rikst haar eerste schot, maar Udiros trok de stand weer gelijk.
      Met nog 5 minuten op de klok werd de eindfase een ware thriller. Rust moest worden bewaard en de juiste kansen moesten worden genomen.
      Dit gebeurde niet overal even goed, maar het was Amarins die Flamingo’s weer op een voorsprong zette. Met een zeer bijzondere inloopbal die heel hoog ging en toch perfect naar beneden viel werd de stand 18-16 door Amarins.
      Een makkelijk gegeven strafworp door scheidsrechter zou de stand nog spannend kunnen maken, maar deze werd in de laatste minuut gemist.
      Een grote vreugde uitbarsting kwam na het laatste fluitsignaal.
      Een stunt was gerealiseerd en de beste wedstrijd van het seizoen werd winnend afgesloten.

Goals vandaag: Amarins 8, Amanda 3, Arjan en Julia 2, Hendrik Johanan en Rikst allen 1.

Volgende week reist Flamingo’s af naar Sneek waar word gespeeld tegen de hekkensluiter van de competitie. Hier moet een overwinning worden behaald wil Flamingo’s het 4e plekje behouden.

Groet,
      Peter Gerlsma