• G-team succesvol op het slottoernooi in Noordwolde

Terwijl op 25 mei ’s ochtends vroeg nog de nodige mm regen vielen, vertrok het G-team van kv Flamingo’s naar Noordwolde, waar de verenigingen LDODK, SIOS, en Anders Korfbal (SCO) het slottoernooi van dit korfbalseizoen organiseerden. Bij aankomst bleken de weergoden het goed voor te hebben met de korfballers, want tijdens het drie uur durende toernooi viel er vrijwel geen regen.

Flamingo’s kwam met een ijzersterk team aan de start bleek al gauw. Albert, Angela, Esmeralda, Hendrika, Henk, Jonathan en Trijnette konden elkaar uitstekend vinden in het veld en dat resulteerde in veel doelpunten.

In de eerste wedstrijd moest Flamingo’s meteen tegen het sterke LDODK. Na een spannende wedstrijd wonnen ze met 3-2. Albert, Jonathan en Angela waren de goalgetters. De tweede wedstrijd ging tegen SCO/SIOS en ook nu was het spannend. Hendrika schoot de winnende treffer er in (1-0). Leeuwarden 1 was de volgende tegenstander. Meestal zijn deze teams aan elkaar gewaagd, maar nu zegevierde Flamingo’s  met 4-0, met doelpunten van Albert, Trijnette (2) en Jonathan. Tegen AVO schoten de geelhemden helemaal uit hun slof. Nadat ze eerst op achterstand waren gekomen, bogen ze de wedstrijd om en wonnen maar liefst met 8-4! Angela (3), Hendrika (3) en Esmeralda (2) scoorden. De laatste wedstrijd was tegen het altijd sterke Emmeloord 1. Ook dit was weer een spannende match, die terecht eindigde in een gelijkspel: 2-2. Albert en Angela waren de doelpuntenmakers.

Omdat Stadskanaal een spelerstekort had, speelden onze spelers ook nog beurtelings mee met dit team en bleken goede helpers: in het blauwe shirt van Stadskanaal scoorden ze allemaal!

Met 9 punten uit 5 wedstrijden sloot Flamingo’s dit seizoen uitstekend af.