• Geslaagd G-toernooi op De Swadde

Op zaterdag 13 april jl. was Flamingo’s aan de beurt om het G-toernooi in poule A te organiseren op het kunstgrasveld op De Swadde. De omstandigheden waren prima: geen regen, geregeld het zonnetje er bij en 8 teams die zich hadden aangemeld.

Verdeeld over poule A en poule B speelden alle teams drie wedstrijden.

Flamingo’s was in poule A ingedeeld met Emmeloord 1, Leeuwarden 1 en SIOS 1. Om verschillende redenen kon Flamingo’s deze ochtend maar over zes spelers beschikken maar die wisten wel van wanten! Hendrika, Esmeralda, Lyanne, Henk, Harm en Dirk speelden vol vuur. Verdedigend hadden ze de zaken goed voor elkaar en ook aanvallend wisten ze veel kansen te creëren. De eerste wedstrijd ging tegen Leeuwarden 1. De ploegen waren aan elkaar gewaagd. Veel kansen over en weer. Flamingo’s kwam door doelpunten van Esmeralda en Hendrika met 2-0 voor, maar Leeuwarden wist weer langszij te komen. Het leek op een gelijkspel uit te draaien, maar Hendrika wist toch nog de winnende treffer te scoren.

Ook tegen SIOS 1 bleef het lang spannend, maar doordat SIOS beter was in het afronden van de kansen won die ploeg verdiend met 2-0. De laatste tegenstander was Emmeloord 1, dat al twee wedstrijden gewonnen had. En ook voor Flamingo’s was Emmeloord een maatje te groot. Het scoorde 6 keer, waar Esmeralda en Hendrika twee fraaie treffers tegenover wisten te zetten.

In poule B bleek Leeuwarden 2 de sterkste met twee gewonnen wedstrijden en een gelijkspel tegen Emmeloord 2.

Al met al werd er door alle deelnemers prima gekorfbald en smaakte het broodje knakworst na afloop uitstekend!