• Midweek zaal 2024

WIK ‘34 MW1 - Flamingo’s MW1  17-18

De eerste wedstrijd in 2024 in de zaal was Ferwerd. Het was een gelijk opgaande strijd met een ruststand van 8-7. De tweede helft kende hetzelfde verhaal. De rood-gelen wonnen uiteindelijk nipt met 17-18. Doelpunten: Sydo 4, Jelmer B. 3, Sjoukje, Attie, Daniëlle allen 2, Serena, Jelmer T., Peter, Baukje en Wietze Gerrit allen 1 doelpunt.

Flamingo’s MW1 – M.N. en W. MW1 15-13

Deze tegenstander had nog geen punten. In een matige wedstrijd werd er in de 1e helft weinig gescoord, ruststand 4-5. In de tweede helft werd de korf veel vaker gevonden. Eindstand 15-13. Doelpunten: Daniélle en Jelle beide 3, Sjoukje, Aletta, Jan Teye en Attie allen 2 en Baukje 1 score.

NQL MW1 - Flamingo’s MW1  17-12

Andermaal een uitwedstrijd in het verre Ferwerd (bijna onze thuishal). De 1e wedstrijd, in het vorige jaar, hadden we gewonnen met 1 punt verschil. Het begint ondertussen “spannend” te worden in onze competitie. Helaas lopen we deze wedstrijd achter de feiten aan. Ruststand 10-7. Na de pauze hetzelfde beeld, er werd verloren met 17-12. Doelpunten: Daniëlle en Baukje beide 3, Serena en Jelmer B. beide 2, Sytze en Herman 1 score.

Flamingo’s MW1 –  Pallas ‘08 MW1  18-9

De heenwedstrijd werd dik gewonnen. De 1e helft gaf niet het beeld dat dit weer zou gebeuren. Ruststand 6-5. In de 2e helft een beter scorende midweek wat resulteerde in een winst van 18-9. Doelpunten: Attie 4, Jelmer T. en Peter 3, Baukje, Jelle en Sydo 2, Hylke en Sjoukje 1 doelpunt.

Flamingo’s MW1 – WIK ‘34 MW1  11-11

Wik ’34 is de koploper, er wordt een spannende wedstrijd verwacht. Het ging dan ook gelijk op. Daniélle opende met een strafworp de score, 1-0. Vervolgens liep de tegenstander uit naar 1-4. Door een uitstarter van Attie, een kansje bij de korf door Jelle, en door afstanders van Sjoukje en Hylke was het zomaar 5-4. Er werd gerust met een stand van 5-6. Na de pauze scoorde Jelle van afstand de 6-6 en na de 6-7 maakt Peter weer gelijk, 7-7. Wik gooide vervolgens 3 keer raak, 7-10. Daniélle maakte 8-10, WIK vervolgens 8-11, Jelle van afstand 9-11, Daniëlle 10-11 en Peter bepaalde in deze spannende pot de eindstand van afstand op 11-11.

Flamingo’s MW1 –  It Fean / Boelenslaan MW1  11-8

De eerste wedstrijd hadden we gewonnen, nipt. Opnieuw een aan elkaar gewaagde strijd. In de 1e helft werd er  weinig gescoord, 3-5. De 2e helft gaf duidelijk een ander beeld, einduitslag 11-8. Doelpunten: Amanda en Peter 2, Attie, Jelmer, Jelle, Jan Teye, Sjoukje, Daniélle en Wietze Gerrit allen 1 score.

KAMPIOENSWEDSTRIJD:         M.N. en W. MW1 - Flamingo’s MW1  4-16

Opnieuw naar Ferwerd. Het werd een matige wedstrijd. De thuisclub had ook weinig zin in de wedstrijd (volgens ons). Ze kwamen nog wel voor met 1-0 en 2-1 maar toen was het de beurt aan de bezoekers, ruststand 3-8. Na de pauze wist de thuisclub nog 1 keer de korf te vinden, de Flamingo’s slaagden hier 8 maal in. Eindstand 4-16. Een gelijkspel of winst was voldoende voor het kampioenschap. Doelpunten: Aletta en Daniélle 3, Baukje en Jan Teye 2 en Hylke, Attie, Peter, Wietze Gerrit en Sjoukje 1.