• G-team 2 maal 1e op toernooi in Oenkerk

Terwijl Flamingo’s 3 en Flamingo’s 1 later op de dag beide genoegen moesten nemen met een gelijkspel in de sporthal in Oenkerk, trok het G-team op de ochtend van zaterdag 2 maart wel twee keer aan het langste eind in diezelfde sporthal. Met 8 spelers, verdeeld over twee teams, nam ons G-team deel aan het G-toernooi van kv De Wâlden. Omdat Leeuwarden, SIOS en de Wâlden ook allemaal met twee teams speelden, konden er twee poules van elk vier ploegen worden samengesteld.

In poule 1 speelden Dirk, Albert, Trijnette en Hendrika tegen Leeuwarden 1, SIOS 1 en De Wâlden 1. Verdedigend hadden de geelhemden hun zaakjes prima voor elkaar en door goed samenspel werden er ook mooie doelkansen gecreëerd. Hendrika was weer ouderwets op schot en keurig op maat bediend door Albert schoot zij viermaal raak tegen SIOS 1, goed voor een 4-0 overwinning. Tegen Leeuwarden 1 liet Trijnette zien ook doelpunten te kunnen maken. Tweemaal schoot zij raak en Hendrika ook nog eenmaal. Albert stond aan de basis van de passes en verdedigend deed Dirk prima werk, de wedstrijd eindigde in 3-1. De Wâlden 1 was de laatste tegenstander en ook die werd aan de zegepaal geregen, met 2-0. Opnieuw schoot Hendrika tweemaal raak. Met drie gewonnen wedstrijden werd Flamingo’s 1 eerste in de poule.

In poule 2 vormden Esmeralda, Angela, Henk en Jonathan een team. De eerste wedstrijd was meteen de kraker tegen Leeuwarden 2. Beide ploegen ontliepen elkaar niet veel. Nadat Leeuwarden op 1-0 was gekomen, deden Henk, Angela, Esmeralda en Jonathan er alles aan om langszij te komen en tenslotte lukte dat met een treffer van Jonathan. De wedstrijd eindigde in 1-1. Meteen daarna volgde de wedstrijd tegen SIOS 2. Het was weer spannend, maar onze Flamingo’s stonden hun mannetje c.q. vrouwtje en Esmeralda en Jonathan wisten beide een doelpunt te scoren, terwijl Angela er een aantal keren dichtbij was maar het geluk niet mee had. Het werd een 2-0 overwinning. De laatste tegenstander was De Wâlden 2. Fysiek had Flamingo’s de overhand, maar het vizier stond niet meer helemaal op scherp. Toch lukte het deze wedstrijd te winnen met 1-0 door een doelpunt van Jonathan. Leeuwarden 2 wist ook de beide andere wedstrijden te winnen, en zo deelden Leeuwarden 2 en Flamingo’s 2 de eerste plaats in deze poule.

Al met al was het een prachtig, goed georganiseerd toernooi waar spelers, begeleiders én toeschouwers heerlijk van hebben genoten.