• Nieuws van het G-team

Oudejaarstoernooi
      Op 30 december j.l. sloot het G-team het jaar 2023 traditiegetrouw af met het oudejaarstoernooi. Bijna iedereen was van de partij, al dan niet samen met familieleden. Een uur lang waren de deelnemers fanatiek in de weer met kleine ballen in een hoge hoed gooien, grote ballen door twee gaten in een  bord, doelen van verschillende afstanden op een korf, punten vergaren op het dartbord en een estafette-letterspel. Het festijn werd afgesloten met pionnenroof. Een team van selectiespelers waagde zich ook in deze strijd, maar moest het afleggen tegen de G’s.

G-toernooi Leeuwarden
      Op 13 januari was het G-team met 10 spelers actief op het G-toernooi in Leeuwarden waar 12 teams uit de noordelijke provincies aan deelnamen. De kv Leeuwarden maakte er een prachtig festijn van. Omdat ROG uit Groningen maar 2 spelers had, speelden Trijnette en Angela met dit team mee onder de naam ROGFLA. Zij behaalden de 2e plek in hun poule. Het Flamingo-team speelde in een andere poule en werd 1e.

Kennismarkt De Wingerd
      De Wingerd is een school voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs in Damwoude. Een aantal jaren geleden is vanuit ons G-team op die school een aantal korfballessen gegeven. De Wingerd nodigde ons nu uit om deel te nemen aan hun informatiemarkt voor ouders en leerlingen. Van 17.00 – 20.00 uur konden de bezoekers informatie krijgen over werken, wonen, dagbesteding, vakantie, sport/muziek/vrije tijd voor deze doelgroep. Er was een groot aanbod. Namens kv Flamingo’s waren Wiesje van der Werf en Griet de Vries aanwezig om informatie te geven over G-korfbal. Het was een leuk gebeuren en zeker voor herhaling vatbaar.

En alvast voor de agenda: op zaterdag 13 april is het G-toernooi op De Swadde, van 10.00 – 12.00 uur.