• KV Flamingo’s trainers Wietze Jan Grijpma en Jelle Slofstra stoppen aan het einde van het seizoen

Wietze Jan Grijpma heeft de Technische Commissie van Flamingo’s laten weten aan het einde van het seizoen te stoppen als hoofdtrainer. Hij is bezig aan zijn derde (succesvolle) jaar bij de korfbalvereniging uit Buitenpost.
      "Privé, werk en korfbal geven (en vragen) energie en dan ga je plussen en minnen afwegen. Het is een gevoelskwestie dat dit het juiste moment is, aldus Wietze Jan. Het is in ieder geval duidelijk dat het niets met de staf, groep of club te maken heeft. Integendeel. “We hebben een geweldige talentvolle, gedreven en ambitieuze groep en ik werk samen met een geweldige staf”.
      Grijpma is bezig aan een uiterst succesvolle periode bij Flamingo’s. De afgelopen drie jaar hebben de korfballers uit Buitenpost onder zijn leiding een indrukwekkende groei doorgemaakt. Ze zijn in deze periode van de 3e klasse in de veldcompetitie opgeklommen naar de hoofdklasse, het op 1 na hoogste niveau in Nederland. Ook in de zaalcompetitie zijn ze opgeklommen naar de 1e klasse en staan ze momenteel ongeslagen bovenaan. Succesfactoren die ten grondslag liggen aan deze succesvolle periode zijn o.a. het hechte collectief binnen de selectie van KV Flamingo’s in combinatie met de, door Wietze Jan geïntroduceerde, aantrekkelijke dynamische speelstijl.

Ook assistent trainer Jelle Slofstra heeft besloten te stoppen. Hij heeft de afgelopen periode een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van de selectie én als vaste coach van het tweede team. Jelle is een echte ‘verenigingsman’ en is sterk betrokken bij KV Flamingo’s.
      Mede door zijn inzet is ook het tweede team afgelopen seizoen kampioen geworden en staan zij nu 2e in de ranglijst van de 2e klasse.
      Wij willen zowel Wietze Jan als Jelle heel hartelijk bedanken voor hun inzet voor onze vereniging. Aan al het goede komt een einde maar biedt ook weer nieuwe kansen.
      Voor nu is bij de selectie de focus gericht op het vervolg van de zaalcompetitie en het aanstaande debuut in de hoofdklasse van het veldkorfbal.
      De technische commissie van Flamingo’s is reeds op zoek naar waardige opvolgers om het huidige niveau en de professionalisering van de vereniging verder vorm te geven.

Met sportieve groet,
      Het bestuur