• G-team uitstekend op dreef op een prachtig G-toernooi in Leeuwarden

Op 13 januari jl. was de Camminghahal in Leeuwarden het strijdtoneel van de G-korfballers uit de drie noordelijke provincies en Flevoland. Traditiegetrouw maakte KV Leeuwarden er weer een prachtig festijn van. Het begon al met de vrolijke klanken van de fanfare ‘Ons Ideaal’ uit Easterwierrum dat onder leiding stond van dirigent Gerlof die even later de kleuren van KV Leeuwarden verdedigde binnen de lijnen. Ran Faber en Femke Faber, spelers van topclub LDODK uit Gorredijk maar ook spelend in het Nederlands Korfbalteam dat recent wereldkampioen werd in Taiwan, verzorgden de openingshandeling en na een warming-up gevolgd door een polonaise door de hal kon het toernooi beginnen. In drie poules van elk vier teams werd er fanatiek gestreden om de punten. Flamingo’s was met 10 spelers aanwezig. Omdat ROG uit Groningen maar twee spelers had, werd er een combiteam gemaakt van de ROG-spelers Patrick en Frank met Angela en Trijnette vanuit het Flamingoteam onder de naam ROGFLA. De andere 8 spelers: Lyanne, Harm, Henk, Albert, Hendrika, Dirk, Jonathan en Esmeralda vormden het Flamingoteam. Voor Esmeralda was het haar eerste wedstrijd in geel/rode kleuren. Na een paar keer meegetraind te hebben, besloot ze lid te worden.

In de eerste wedstrijd nam Flamingo’s het op tegen Stadskanaal. Hendrika zette haar ploeg op een 0-2 voorsprong. Nadat het 1-2 was geworden scoorde Jonathan de 1-3, maar Stadskanaal gaf niet op en kwam langszij. Met haar derde treffer zorgde Hendrika er voor dat de winst toch nog naar Flamingo’s ging. De volgende tegenstander was SIOS 1, een sterke ploeg die al snel een 1-0 voorsprong nam. Twee goals van Hendrika en eentje van Jonathan zorgden er voor dat ook deze wedstrijd werd gewonnen. Na de patat wachtte het treffen met Oerterp 1. Het werd een spannende pot die in 0-0 eindigde. Flamingo’s belandde daarmee op de 1e plek in deze poule. Hendrika werd de topscorer, maar Albert was de kampioen in het afleveren van mooie passes waardoor zijn teamgenoten konden scoren!

Trijnette en Angela speelden in het combiteam ROGFLA. Samen met de ROG-spelers Patrick en Frank deden ze het uitstekend! In hun eerste wedstrijd speelden ze met 4-4 gelijk tegen Oerterp 2, waarbij Angela ook een doelpunt voor haar rekening nam. Emmeloord was een maatje te groot en won met 1-4, maar tegen Leeuwarden 1 wonnen ze met 5-1. Goed aangespeeld door Angela en Trijnette konden de ROG-spelers hun doelpunten maken. ROGFLA werd 2e in hun poule.

Het G-team kan terugkijken op een prima optreden!

Het volgende G-toernooi is op 3 februari in Emmeloord.