• G-team in actie op toernooi in Wolvega

Op 2 december reisde het G-team af naar het toernooi van SIOS. Harm, Lyanne, Henk, Angela, Albert, Trijnette en Albert waren van de partij. Flamingo’s moest het opnemen tegen Emmeloord 2, Leeuwarden 1 en Korfbal Anders SIOS/SCO2. De wedstrijd tegen Emmeloord was meteen een heel spannende. Met een prachtig schot zette Angela haar team op een 1-0 voorsprong, maar het lukte niet om de voorsprong uit te breiden, ondanks veel doelpogingen. Ook Emmeloord kreeg veel kansen, maar ook hier stond het vizier nog niet helemaal op scherp. Toch lukte het de tegenstander om ook een doelpunt te scoren, waardoor deze spannende pot in 1-1 eindigde.

De tweede wedstrijd was tegen Leeuwarden 1. Normaal gesproken zijn Leeuwarden 1 en Flamingo’s aan elkaar gewaagd, maar de tegenstander was op schot en schoot er maar liefst 5 in. Albert redde de eer van Flamingo’s door van afstand raak te schieten.

In de derde wedstrijd wachtte het combinatieteam van SCO en SIOS. Deze tegenstander had een heel behendige jonge schutter in het team die in de voorgaande wedstrijden al heel veel doelpunten had gemaakt, maar Trijnette verdedigde hem uitstekend, waardoor hij nu op nul bleef staan. Drie doelpunten van Hendrika, eentje van Albert en een tegendoelpunt bracht de eindstand op 4-1. Met één keer winst, één keer verlies en een gelijkspel eindigde Flamingo’s op een gedeelde tweede plaats.

Het volgende toernooi is op 13 januari in Leeuwarden.