• Flamingo’s behoudt ongeslagen status in de zaal

Na de eerste twee wedstrijden te hebben gewonnen, mocht Hoogkerk zaterdagmiddag proberen een einde te maken aan de ongeslagen status van de Flamingo’s. Met vertragend spel probeerden de gasten de Flamingo’s te ontregelen, wat leidde tot een gelijk opgaande openingsfase. Tot 6-5 wist Hoogkerk redelijk bij te blijven, waarna de Flamingo’s beter in hun spel kwamen en een gat wisten te slaan van 8 doelpunten. Na nog een aantal scores over en weer werd er gerust met een 18-10 tussenstand. In het begin van de tweede helft werd het meteen duidelijk dat het verzet van Hoogkerk was gebroken. De frissere thuisploeg bouwde de voorsprong verder uit en won uiteindelijk met overtuigende cijfers; 32-15. Het feestje in de (sfeer)volle hal kon worden gevierd. Doordat de concurrentie voor de koppositie punten liet liggen, gaan de Flamingo’s nu alleen aan kop in de competitie. Om deze positie te behouden, wacht komende zaterdag een belangrijke wedstrijd in Houtigehage, waar de Flamingo’s mogen aantreden tegen DOW/TFS/Wêz Handich.