• G-team eerste op toernooi in De Houtmoune

Op 4 november jl. was Flamingo’s aan de beurt om het G-toernooi voor de ploegen in poule A van district Noord te organiseren. Om diverse redenen hadden de verenigingen te maken met nogal wat afzeggingen van spelers, maar tenslotte namen er toch 6 teams deel: Leeuwarden 1, Emmeloord 1 en 2, SIOS 1 en 2 en Flamingo’s. Verdeeld over twee poules speelden alle teams vier wedstrijden. Het team van Flamingo’s bestond deze keer uit Angela, Hendrika, Lyanne, Henk, Jonathan en Dirk. Vanaf de zijlijn supporterde Ineke. Attie Kloosterman en Herman Pilat waren de scheidsrechters van dienst.

Alvorens met de wedstrijden te beginnen werd er een minuut stilte gehouden om Bonnie Dalstra te gedenken. Ruim elf jaar heeft Bonnie zich als trainer/coach met hart en ziel ingezet voor het G-korfbal, totdat zij op 13 oktober jl. overleed aan de gevolgen van een ernstige ziekte.

Op veld 1 troffen Emmeloord 1, SIOS 1 en Flamingo’s elkaar. SIOS 1 won de eerste wedstrijd van Emmeloord, maar raakte in deze wedstrijd een van haar beste speelsters kwijt door een ernstige enkelblessure. Tegen Flamingo’s kwam SIOS 1 er niet aan te pas. Het werd 4-1. Hendrika bleek loepzuiver deze ochtend en – perfect aangespeeld door haar medespelers – scoorde zij alle vier doelpunten.

De wedstrijd tegen Emmeloord 1 bracht meer spanning. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en dat bleek ook uit de score. Het werd 1-1. Angela zorgde voor de Flamingotreffer.

Na de pauze troffen Flamingo’s en SIOS 1 elkaar opnieuw. Flamingo’s leek opnieuw op de overwinning af te stevenen – vlak voor tijd stond het nog 3-1 voor de geelhemden -, maar SIOS liet zien dat je nooit moet opgeven. Op de valreep wisten ze er nog een gelijkspel uit te slepen. Hendrika was opnieuw de goalgetter door 3 maal raak te schieten.

De laatste wedstrijd ging tegen Emmeloord 2. Hendrika kon er geen genoeg van krijgen en scoorde ook nu weer twee doelpunten. Jonathan zag zijn harde werken ook beloond met een treffer. Het werd 3-0.

Al met al kwam het team van Flamingo’s uitstekend voor de dag en veroverde na 4 wedstrijden de 1e plaats.

Tussen de wedstrijden door konden de spelers per team 30 strafworpen nemen. Ze konden daarbij kiezen voor het doelen op een hoge korf waarbij een doelpunt 4 punten opleverde of schieten op een lage korf waarbij een doelpunt 2 punten waard was. Het G-team van Leeuwarden won deze competitie glansrijk!

Het volgende G-toernooi is op 2 december in Wolvega.