• Flamingo's 1 - Drachten 1

Zaterdagmiddag 30 september mocht Flamingo’s 1 aantreden tegen Drachten 1. Een erg belangrijke wedstrijd in de competitie, want beide teams konden namelijk nog kampioen worden.

Voor Flamingo’s 1 was het in ieder geval belangrijk om met niet meer dan drie doelpunten te verliezen in verband met het onderling resultaat tussen beide teams. Ze zouden een hele grote stap zetten voor promotie naar de Hoofdklasse als ze deze wedstrijd naar zich toe konden trekken.

De wedstrijd begon gelijk op met een 3-3 na zes minuten tijd. Hierna zorgde Flamingo’s voor een voorsprong van 5-3. Toch lukte het Drachten steeds om aan te haken en zelfs in te halen met een 8-9 in het voordeel van Drachten.

Hierna volgde een spannende tweede helft waarbij je zag dat beide ploegen erg aan elkaar gewaagd waren. Zo bleef de stand ook steeds gelijk. Het werd 15, 16, 17 en zelfs 18 gelijk in de laatste 5 minuten. In de laatste minuut kon Flamingo’s de bevrijdende 19-18 maken door een geweldige actie, waardoor de wedstrijd gespeeld werd.

Met deze belangrijke overwinning hoeft Flamingo’s 1 nog maar 1 puntje te halen in de competitie om kampioen te worden en te promoveren naar de Hoofdklasse.

Dinsdag 3 oktober om 20.00 strijdt Flamingo’s ook om de beker tegen LDODK. Een leuke tegenstander en een mooie uitdaging voor de ploeg uit Buitenpost. Kom gerust eens langs!