• G-team op het starttoernooi van Oerterp

Traditiegetrouw organiseerde Oerterp op 16 september weer het starttoernooi van het nieuwe seizoen voor de G-teams in Noord. Hendrika, Trijnette, Albert, Henk, Angela en Harm vertegenwoordigden deze keer de kv Flamingo’s. Na een gezamenlijke warming-up moesten ze meteen aan de bak tegen Leeuwarden 2. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, hoewel Flamingo’s wel meer doelkansen had. Maar het vizier stond deze dag niet helemaal op scherp. Daardoor kon Leeuwarden op een 1-0 voorsprong komen. Met een mooi afstandsschot wist Albert de stand weer gelijk te trekken, maar een winnende treffer zat er niet meer in.

De tweede wedstrijd was tegen Emmeloord 1 en ook nu waren de doelpunten duur, aan beide kanten. Maar op aangeven van Hendrika wist Harm de bal door de korf te gooien en omdat Harm in de wedstrijden niet zo vaak scoort, werd deze goal door iedereen gevierd! Lange tijd leek het 1-0 te blijven, maar Emmeloord wist nog langszij te komen. 1-1 werd de eindstand.

In de derde wedstrijd was Oerterp 2 de tegenstander. Qua spel ontliepen de ploegen elkaar niet zoveel, maar Oerterp was beter in het afronden van de kansen en won daarom verdiend met 3-0.

De weersomstandigheden waren perfect en met drinken, fruit en broodjes zorgde de organisatie van Oerterp er voor dat het de spelers aan niets ontbrak.

Het volgende toernooi is op 7 oktober in Emmeloord.