• G-team niet in de prijzen op het toernooi in Gorredijk

Omdat door ziekte van de projectleider de Special Olympics voor de korfballers in Groningen dit jaar niet door kunnen gaan, bood LDODK uit Gorredijk aan om op 10 juni een eindtoernooi te organiseren voor alle noordelijke G-teams. Negen verenigingen met in totaal 12 teams meldden zich aan. LDODK had de organisatie perfect voor elkaar, met voor iedereen gratis broodjes, heel veel fruit en drinken. Tijdens de pauze was er gelegenheid voor een aantal andere activiteiten, zoals een opblaasbaar dartbord, het aantikken van blazepods (Trijnette had een razendsnelle tijd van 32 seconden) en een korfbalparcours.

Verdeeld in 3 poules van elk 4 teams gingen de G’s de strijd met elkaar aan. De speelvelden lagen vol in de zon, terwijl de supporters heerlijk in de schaduw van de bomen zaten, met een verkoelend windje er bij. Flamingo’s zat in een poule met Oerterp 2, Leeuwarden 2 en een combinatieteam van Emmeloord 3/ROG.  Het team bestond deze keer uit Henk, Hendrika, Angela, Albert, Jonathan en Trijnette. Op grond van eerdere resultaten tegen deze teams waren de verwachtingen hoog gespannen, maar het geluk zat onze G’s deze keer niet mee. Er werd prachtig samen gespeeld – het leverde zelfs een compliment van een van de scheidsrechters op – en er waren ook legio kansen, maar op de een of andere wijze lukte het maar niet om de bal door de korf te gooien: óf net te kort, óf net te hoog, óf op de rand en dan toch weer aan de verkeerde kant naar beneden vallen, óf zelfs in de korf en er dan toch weer uitrollen, het was om gek van te worden! Bij de tegenstanders regende het ook geen goals (dat kwam ook door het goede verdedigen van onze geelhemden), maar ze wisten toch telkens één doelpunt meer te maken: 2-3, 3-4, 1-2. En ook de wedstrijd tegen de nr. 4 van een andere poule werd met 1-2 verloren. De Flamingogoals werden gemaakt door Hendrika (4), Albert, Trijnette en Angela, terwijl Jonathan en Henk hun pogingen steeds net zagen mislukken, waarbij Jonathan bijna het hele toernooi met een gekwetste vinger speelde nadat daar meteen al in het begin van de eerste wedstrijd een bal verkeerd op landde.

Na afloop waren een paar spelers teleurgesteld over het resultaat, maar de begeleiding en de meegereisde supporters vonden juist dat ze heel goed hadden gespeeld, maar gewoon pech hadden met het schot.

Dit was het laatste toernooi in seizoen 2022-2023. Op zaterdag 24 juni vieren we van 10.00 – 13.00 uur op De Swadde een feestje, omdat het G-team in juni 15 jaar bestaat!