• Kampioenswedstrijd Flamingo's 1

Zaterdag 11 maart. Op het programma KV Flamingo’s 1 en 2 tegen de Hoeve 1 en 2. Het eerste team van de Flamingo’s heeft genoeg aan 1 punt om kampioen te worden. Na een moeizame en spannende wedstrijd eindigt de wedstrijd in een 13-10 eindstand.

Het is volle bak in Buitenpost waar de wedstrijd om 19:00 uur zal starten. Veel publiek is aanwezig en de nieuwe hoofdsponsor wordt gepresenteerd. DEVI uit Buitenpost gaat de komende jaren de vereniging sponsoren en zet de selectie in nieuwe kleding. De Buitenposters wisten alle wedstrijden tot nu toe te winnen met een ruim aantal doelpunten. De Hoeve is op de hoogte dat de Flamingo’s kampioen kunnen worden vandaag en ze zullen alles op alles zetten om het heel lastig te maken. De wedstrijd begint en het duurt 6 minuten voordat het eerste doelpunt gescoord wordt. Daarna wordt er vrij weinig gescoord aan beide kanten en staat het na 15 minuten spelen 2-2. Het is een zenuwachtige wedstrijd wat je ziet in de afronding bij beide teams waardoor we de rust in gaan met een 8-6 tussenstand. De tweede helft verandert er niks en blijft het afronden hetzelfde. Er is niet een speler in het hele veld aanwezig die de korf goed weet te vinden wat zorgt voor een spannende wedstrijd. Tot 10 minuten voor het einde staat het 10-10. In deze laatste 10 minuten weet Flamingo’s om nog drie keer achter elkaar te scoren zonder een tegendoelpunt te krijgen, waardoor het klaar lijkt te zijn. Doe Hoeve weet nog eenmalig de korf te vinden waardoor de scheids affluit met 13-10.