• Sterk optreden van G-team op G-toernooi in Emmeloord

Op 11 februari jl. toog het G-team naar sporthal De Bosbadhal in Emmeloord. Deze keer werden de kleuren van Flamingo’s verdedigd door Angela, Lyanne, Hendrika, Harm, Henk en Jonathan en zij deden dat met verve! Het G-team van Emmeloord bestond vorig jaar 15 jaar, maar door corona kon er toen geen feestje worden gevierd. Nu kon dat wel. “Vlag en Slag” was gevraagd om het toernooi te openen met een demonstratie en dat viel goed in de smaak bij de G-korfballers en de toeschouwers.

In de eerste wedstrijd trof Flamingo’s meteen het sterke SIOS 1. Het werd weer een spannende wedstrijd met kansen over en weer. Hendrika zette de geelhemden op een voorsprong, maar SIOS wist de gelijkmaker te scoren, waardoor de wedstrijd eindigde in 1-1. De volgende tegenstander was Leeuwarden 1. Er werd heel goed overgespeeld en beide partijen kregen veel scoringskansen, maar Angela (2x) en Hendrika bleken het vizier het meest op scherp te hebben staan en zorgden zo voor een 3-0 overwinning. Emmeloord 1 bleek ook nu weer een taaie tegenstander. Maar onze G’s waren deze dag allemaal geweldig in vorm. Jonathan zag zijn schoten helaas net niet door de korf gaan, maar zijn passes waren wel op maat, waardoor Hendrika en Angela konden scoren. De wedstrijd eindigde in 2-1 en met twee overwinningen en een gelijkspel veroverde Flamingo’s de 1e plaats. Klasse!

Bij het onderdeel strafworpen nemen was Harm heel erg ‘gatsjetûk’: hij schoot er drie van de vijf in! Al met al weer een prima optreden van onze G’s.

Zaterdag 4 maart nemen ze deel aan het G-toernooi van “de Wâlden’ in de sporthal te Oenkerk en op zaterdag 15 april hebben we van 10.00 – 12.00 uur het thuistoernooi op sportveld ‘De Swadde’.