• SIOS/Jumbo Wolvega 1 - Flamingo's 1

Flamingo’s 1 is op zaterdagavond 18 februari afgereisd naar Wolvega, waar het mag aantreden tegen SIOS/Jumbo Wolvega, de hekkensluiter van de competitie. Flamingo’s is nog steeds ongeslagen en wil deze trend uiteraard doorzetten.

Van tevoren is het onderwerp onderschatting besproken, wat altijd op de loer ligt bij zulke wedstrijden. Er is een duidelijk plan gemaakt en dit resulteerde in een felle start van de wedstrijd. Met twee doelpunten van Coen de Jong en Hendrik Land stond het na de eerste acht minuten 0-4. Vanaf dit moment kwam SIOS ook op het scorebord en werd er heen en weer door beide teams gescoord.  Flamingo’s had meer kansen nodig had om te scoren dan SIOS. Echter doordat Flamingo’s meerdere malen kon herhalen door goed reboundend werk bleef het gat in de score aanwezig, wat na 22 minuten spelen op 6-10 stond. In deze laatste fase voor de rust liep Flamingo’s nog snel uit naar een stand van 8-15.

Met zo’n marge de tweede helft in gaan geeft een goed gevoel, Flamingo’s kon met het afwisselende aanvalsspel en de hoge druk in de verdediging de stand verder uitbreiden. Met nog een aantal fraaie treffers, waaronder de under the bridge strafworp door Hendrik Land, werd de stand uitgebreid en wist het vlaggenschip van Flamingo’s uiteindelijk te winnen met 13-29.

De komende twee weekenden worden er geen competitie wedstrijden gespeeld, maar daarna mag Flamingo’s het op 11 maart in Buitenpost opnemen tegen de Hoeve om het kampioenschap binnen te slepen!