• Flamingo’s 1 – HHV 1

Op zaterdag 11 februari stond voor de hoofdmacht van KV Flamingo’s de thuiswedstrijd tegen HHV op het programma. In de eerste ontmoeting tussen beide ploegen was het Flamingo’s die de sterkste bleek te zijn en dit kunstje wilde de formatie uit Buitenpost graag herhalen. HHV stond namelijk tweede op de ranglijst, dus bij winst zou Flamingo’s zijn voorsprong in de poule nog verder vergroten naar 7 punten. Toch was het HHV dat de eerste goal van de wedstrijd maakte. Dit was ook direct de laatste voorsprong die HHV in deze wedstrijd zou hebben. Flamingo’s scoorde viermaal op rij, waarna HHV met 3 goals achter elkaar de stand op 4-4 bracht. Tot 7-7 ging de wedstrijd gelijk op. Daarna was het Flamingo’s dat het initiatief nam, en met 6 goals in de laatste 10 minuten voor rust uitliep naar een 13-8 ruststand. Waar Flamingo’s in de eerste helft af en toe ongeduldig speelde met pass fouten tot gevolg, was het spel in de tweede helft een stuk beter verzorgd. Aanvallend werden de kansen steeds beter geselecteerd en verdedigend werd nog een tandje bijgeschakeld. Het gaatje van 5 doelpunten werd gestaag uitgebouwd, waarbij de scores over meerdere schijven tot stand kwamen. Dit resulteerde in een 20-10 tussenstand. Hoewel op dit punt de wedstrijd wel beslist leek, betekende dit niet dat de gashendel werd dichtgedraaid. Met name Hendrik Land had er nog wel zin in. Van de laatste 8 Flamingo goals kwamen er namelijk 5 uit zijn handen. Hij scoorde daarmee meer goals dan het hele team van HHV in deze periode. Daarmee eindigde deze wedstrijd in een overtuigende 28-13 overwinning voor Flamingo’s, die met deze overwinning hun voorsprong in deze poule nog verder uitbreiden. Voor de hoofdmacht van KV Flamingo’s staat volgende week de uitwedstrijd tegen SIOS/Jumbo Wolvega op het programma. We hopen de supporters ook daar weer een mooie wedstrijd voor te schotelen en de zegereeks in de zaal uit te breiden.