• G-team toernooi in Buitenpost

Op zaterdag 29 oktober j.l. was k.v. Flamingo’s aan de beurt om het G-toernooi van poule A te organiseren. Acht teams meldden zich aan, een prima opkomst. Zo kon er in twee poules van elk vier teams gespeeld worden. Flamingo’s moest het opnemen tegen Leeuwarden 1, SIOS 1 en Emmeloord 1. Piet was deze zaterdag verhinderd, maar Ineke, Harm, Angela, Lyanne, Jonathan, Henk, Trijnette, Albert, Dirk en Hendrika waren allemaal van de partij. In de eerste wedstrijd werd Leeuwarden 1 met 2-1 verslagen; Angela scoorde beide Flamingodoelpunten. De tweede tegenstander was SIOS 1, altijd een sterke ploeg en dat was nu niet anders. Trijnette zette Flamingo’s wel op 1-0, maar daarna maakte SIOS 3 doelpunten op rij. De wedstrijd eindigde in 2-3, nadat Hendrika een mooi samenspel met Albert doeltreffend afrondde. En vervolgens kwam Emmeloord 1 binnen de lijnen, ook een sterke tegenstander. Het lukte de geelhemden niet om de korf te vinden, Emmeloord daarentegen scoorde wel. Emmeloord werd ook de poulewinnaar en Leeuwarden, SIOS en Flamingo’s eindigden alle drie op de 2e plaats. Emmeloord was sowieso in goeden doen, want in de andere poule was hun 2e team ook al eerste.

Als extra activiteit konden alle spelers die dat wilden 5 strafworpen nemen. Daar werd gretig gebruik van gemaakt. Van ons eigen G-team was Ineke de topscorer met 3 goals. Er was echter één speelster die 5 keer raak schoot! Dat was Aileen, oud-speelster van Flamingo’s en nu uitkomend voor De Wâlden uit  Giekerk.

Het volgende G-toernooi is op zaterdag 26 november a.s. van 10.00 – 12.00 uur in Wolvega.