• Flamingo’s MW1 Herfstcompetitie 2022

De eerste wedstrijd na de zomervakantie was uit tegen OKO-Bies. De rood-gelen kenden een prima start en kenden halverwege de eerste helft een voorsprong van 3-7. De ruststand was echter 8-8 en na de thee was enkel OKO-Bies wat de klok sloeg en zij hielden de punten dus thuis. Eindstand 15-10. Doelpuntenmakers: Roelof, Baukje en Sydo allen 2, Peter, Sjoukje, Jelle en Aletta allen 1 doelpunt.

Een week later werd er thuis aangetreden tegen De Wâlden. Er werd gerust met een achterstand van 4-6. Na de rust een compleet andere wedstrijd waarin de thuisclub het heft in handen nam en uiteindelijk zegevierde met 14-7. Doelpuntenmakers: Jelmer (4), Sjoukje (2), Amanda (2) en Baukje, Hieke, Hylke, Peter, Attie en Wieger allen 1 doelpunt.

De derde wedstrijd werd ook thuis gespeeld. Tegenstander LDODK, altijd een leuke wedstrijd. De wedstrijd ging gelijk op wat resulteerde in een ruststand van 6-4. Na de thee andermaal een gelijk opgaande strijd waarin het laatste kwartier de thuisclub goeie zaken deed. Eindstand 14-10. Doelpuntenmakers: Sjouke (3), Aletta (2), Wietze-Gerrit (2) en Jelmer, Attie, Jelle, Herman, Baukje, Wieger en Hieke allen 1 doelpunt.

Op 6 oktober volgde de terugwedstrijd tegen LDODK. Een potje om snel te vergeten. Na een ruststand van 11-6 werd er geëindigd met 17-11. Helaas werden de doelpuntenmakers deze wedstrijd niet genoteerd.

De laatste wedstrijd op De Swadde, deze herfstcompetitie, was tegen OKO-Bies. Na een gelijk opgaande strijd werd er gerust met een achterstand van 9-11. Halverwege het tweede bedrijf stond er 13-13 op de borden en werd er uiteindelijk gefinisht met 18-16. Doelpunten: André (5), Jelle (3), Peter (3), Attie (2), Sjoukje (2) en Sydo, Sita en Wieger allen 1 score.

Het slotakkoord werd gespeeld tegen de Wâlden. Voorafgaande aan de wedstrijd was de situatie op de ranglijst als volgt: Mochten de geel-roden winnen en LDODK zou verliezen van OKO-Bies, dan zou er sprake zijn van 3 kampioenen. Het werd een leuke wedstrijd tegen De Wâlden. Er werd gerust met een stand van 3-6. Na de break liepen de Flamingo’s uit naar een eindtand van 7-10. En inderdaad … er werd verloren door LDODK waardoor er drie kampioenschappen in 1 klasse gevierd konden worden. Doelpunten: Sjoukje, Sita en Jelmer allen 2 scores, Aletta, Jelle, Hieke en Sydo allen 1 score.