• G-team prima op dreef op het toernooi van Oerterp

Het nieuwe korfbalseizoen begon voor de G’s op 27 augustus met een spelcircuit op en rond De Swadde. Ook familieleden en vrienden mochten meedoen. Na de koffie en de ranja met heerlijke cake die gebakken was door Angela gingen de deelnemers, verdeeld over vier groepen, een rondje trimbaan doen waarbij ze een aantal opdrachten moesten uitvoeren. Dat varieerde van darten tot het raden van het aantal snoepjes in een glazen pot. Bij iedere activiteit verdienden ze een letter waarmee ze na het voltooien van het circuit een woord moesten maken. Dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren bleek wel uit de uitslag. De verschillen waren zo minimaal dat ze allemaal tot kampioen benoemd werden. En laat dat nou ook het woord zijn dat ze moesten maken!  De bijeenkomst werd afgesloten met een gezamenlijke lunch, die was samengesteld van producten die iedereen had meegenomen. Het smaakte voortreffelijk.

Maar zonder de hulp van de B-aspiranten Inge, Mare, Mirian, Johann, Jelmer, Sanne en Myrthe was het ons nooit gelukt om dit circuit te organiseren. Nogmaals heel veel dank! Jullie zijn kanjers!

Na een gewone training op 3 september volgde op 10 september het starttoernooi op het veld van Oerterp. Trijnette, Albert, Hendrika, Harm, Angela, Henk en Jonathan verdedigden daar de geelrode kleuren van Flamingo’s. En dat deden ze met verve! Tot ieders verrassing werd de 1e wedstrijd tegen het sterke AVO gewonnen. Met een schot van veraf en eentje van dichtbij zorgde Hendrika voor een 2-0 overwinning. Tegen Emmeloord 2 was Albert de goalgetter met twee treffers. Emmeloord scoorde ook 2 keer zodat deze wedstrijd eindigde in een gelijkspel. De volgende wedstrijd was tegen Leeuwarden 2 en nu waren de geelhemden helemaal op dreef. Nu wist Angela tweemaal te scoren en omdat ook Hendrika en Albert de korf wisten te vinden, werd het 4-0. De laatste tegenstander was Oerterp 1. Trijnette opende de score, maar Oerterp wist langszij te komen. Albert had de smaak deze dag echt te pakken want ook nu wist hij te scoren, waardoor Flamingo’s met 2-1 won en daarmee winnaar werd in deze poule. Een resultaat om trots op te zijn!

Op 1 oktober gaan we naar het toernooi in Emmeloord.