• Nieuws van het G-team

Op zaterdag 21 mei toog ons G-team naar Leeuwarden om daar deel te nemen aan het grote G-toernooi. Normaal gesproken organiseert Leeuwarden begin januari in de zaal een toernooi voor alle G-teams in de noordelijke regio, maar vanwege corona kon dat toen niet doorgaan. Nu, op het veld, lukte dat wel. De kv Leeuwarden had het voortreffelijk voor elkaar en omdat ook het weer goed meewerkte, werd het een prachtig toernooi. Hendrika, Trijnette, Angela, Lyanne, Henk, Albert, Jonathan en coach Piet verdedigden de kleuren van Flamingo’s. Er moesten 5 wedstrijden van elk 10 minuten worden gespeeld.

In de eerste wedstrijd tegen SIOS 2 wisten onze geelhemden best wel veel kansen te creëren, maar helaas wilde de bal niet door de korf rollen. SIOS wist wel één keer raak te schieten. De tweede wedstrijd was een heel spannende pot tegen Oerterp 2, die uiteindelijk in 2-2 eindigde. Ook de derde wedstrijd tegen Leeuwarden 2 eindigde in een gelijkspel: 1-1. Tegen Emmeloord 2 bleef het scorebord op 0-0 staan. De patat in de pauze deed onze Flamingo’s blijkbaar goed, want tegen Oerterp 3 rolde de bal maar liefst 4 keer door de korf en daarmee werd deze wedstrijd met 4-1 gewonnen. Trijnette, Angela, Albert (2) en Hendrika (2) zorgden deze dag voor de doelpunten en werden daarbij prima geholpen door Jonathan, Lyanne en Henk onder aanmoediging van Piet. Na afloop trakteerde de organisatie iedereen nog op een ijsje, een lekkere afsluiting van een mooi toernooi.

Op zaterdag 25 juni a.s. komt ons G-team ‘s middags nog in actie op het toernooi van KC De Pein in Opeinde (Sm).