• MN en W MW1 - Flamingo’s MW1

De eerste wedstrijd van de geel-roden werd buiten op echt gras gespeeld, dit in Hijum. Hylke wist al na 1 minuut van afstand te korf te vinden waarna Baukje middels een omdraaibal de 0-2 op de borden bracht. In een gelijkwaardige strijd scoorde de thuisclub de 1-2 waarna Jelmer via een uitstarter de 1-3 maakte. Vervolgens kreeg de thuisclub het op de heupen waardoor vlot de 4-3 kon worden genoteerd. Hieke doelpuntte via een klein kansje de 4-4, de thuisclub antwoorde met de 5-4 waarna Peter door een inloopbal de 5-5 maakte. Na de 6-5 van de thuisclub bracht Herman zonder de korf te raken de pauzestand op 6-6. In de rust kon er weer echt worden genoten van een kopje thee, iets wat je in de zaal toch wel mist. Na de pauze was de thuisclub die het bal opende waarna Munir de 7-7 scoorde. Na de 8-7 en 9-7 was het Peter die de aansluitingstreffer via een omdraaibal met 1 hand maakte, 9-8. Na de 10-8 van de Hijumers scoorde Douwina van afstand de 10-9 waarna de thuisclub antwoordde met de 11-9. Toen kwamen de bezoekers echt op schot. Sjoukje, Peter, Herman, Douwina en nogmaals Peter zorgden voor de 11-14. De thuisclub wist daarna nog 1 keer de korf te vinden waardoor de eindstand van 12-14 op het wedstrijdformulier kon worden genoteerd.