• Prachtig G-korfbaltoernooi in sporthal De Houtmoune

Zaterdag 23 oktober was de kv Flamingo’s weer aan de beurt om het G-toernooi te organiseren voor de teams die in poule A van district Noord spelen. Na het veldtoernooi in Emmeloord van vier weken geleden, was dit sinds lange tijd weer het eerste zaaltoernooi. De korfballers van Leeuwarden 1 en 2, SIOS 1 en 2, Emmeloord 1 en 2, de Wâlden en onze eigen Flamingo`s hadden er duidelijk zin in. Onze ploeg bestond uit Piet, Ineke, Trijnette, Albert, Hendrika, Lyanne, Angela, Harm en Jonathan.

Verdeeld over twee poules van elk vier teams kwam ieder team drie keer in actie in wedstrijden van 14 minuten. Als opwarmertje stond een spelletje pionnenroof op het programma. Toen al werd duidelijk dat veel spelers goed op schot waren.

In poule A werd er door Emmeloord 1, Leeuwarden 1, Emmeloord 1 en nieuwkomer De Wâlden – met oud-Flamingospeler Aileen in de gelederen - veelvuldig gescoord Na afloop bleken Emmeloord en SIOS de meeste wedstrijdpunten behaald te hebben – elk 5 - , Leeuwarden en De Wâlden volgden.

In poule B moest Flamingo’s het in de eerste wedstrijd opnemen tegen Leeuwarden 2.

In een duel met veel doelkansen wist Hendrika eenmaal raak te schieten; Leeuwarden wist tweemaal de bal door het mandje te gooien en won dus.

SIOS 2 was de tweede tegenstander. SIOS kwam op een 0-1 voorsprong, maar Jonathan zorgde voor de gelijkmaker. Na een mooie combinatie met Jonathan schoot Trijnette nummer 2 er in. Albert en Hendrika maakten het kwartet vol.

In de laatste wedstrijd moest Flamingo’s het opnemen tegen Emmeloord 2. Vooral het tweede deel van de wedstrijd waren de ploegen prima aan elkaar gewaagd, maar het vizier van de geelhemden stond iets meer op scherp. Met doelpunten van Albert (2x), Hendrika en Angela eindigde de wedstrijd in 0-4. Flamingo’s eindigde hiermee op de 2e plaats, na Leeuwarden 2 dat alle wedstrijden won.

Door de spelers van alle teams werd er enthousiast en met veel plezier gekorfbald en alles werd in goede banen geleid door de scheidsrechters Attie Kloosterman en Jakob de Vries.

Na afloop was er voor iedereen een banaan, appel of mandarijn, gratis beschikbaar gesteld door de COOP in Buitenpost.