• Puik optreden van G-team op G-toernooi in Emmeloord

Eindelijk konden ook onze G-korfballers weer aan de slag op een toernooi. Trainen is leuk, maar de wedstrijden zijn toch de kersen op de kaart. Op 25 september was het dan zover. Albert, Trijnette, Lyanne, Henk, Hendrika, Harm en Angela waren van de partij. Voor Angela was het haar eerste toernooi. Ze heeft nog maar twee keer meegetraind, maar ze had het spelletje zomaar onder de knie. Er moesten 5 wedstrijden van elk 12 minuten worden gespeeld.

Leeuwarden 1 was de eerste tegenstander. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar Leeuwarden was wat beter in het afronden van de kansen en won met 2-1. Hendrika scoorde voor Flamingo’s. Ook in de tweede wedstrijd waren er kansen genoeg, maar het lukte bij de geelhemden maar niet om de bal door de korf te krijgen. Bij tegenstander SIOS lukte dat wel één keer. Maar toen hadden we de oorzaak van het verliezen ontdekt. Onze mascotte zat nog in de tas!

Met de mascotte op de bank werd tegen Emmeloord 2 een 0 – 0 gelijkspel uit het vuur gesleept, maar tegen Leeuwarden 2 werd de korf gevonden! Albert schoot 2 keer raak en Trijnette 1 x, de uitslag was 3-2 en ook de laatste wedstrijd, tegen Emmeloord 1, werd een prooi voor Flamingo’s. Nieuwkomer Angela maakte de 1-0 en Hendrika de 2-0. Al met al een prima resultaat!