• Het fenomeen “Amarins van Gaal”

Op 11 september was het weer tijd voor een seizoen korfballen. Met wat geluk zijn wij dit seizoen in staat om het volledig uit te spelen.

De weergoden waren ons gunstig gezind om de korfballende teams voor ons lekker nat te regenen om zo ons een ietwat drogere wedstrijd te gunnen. Het uitspelende team van de dag was “TFS/ Wêz Handich/ DOW”.

Iedereen had er na zoveel maanden niks doen weer enorm veel zin in. De voorbereiding was goed gegaan, alle wedstrijden waren gewonnen. Alleen dat is nooit een voorbode voor het seizoen zoals bleek bij deze wedstrijd. In de voorbereiding vielen de doelpunten als kastanjes van de kastanjeboom in de maand oktober. In deze wedstrijd moesten we knokken voor een doelpuntje.

Daniëlle opende de score met een afstandsschot, maar de tegenstander kwam snel terug en ging er een beetje overheen. Het lukte Flamingo’s maar niet om met enige regelmaat het gaatje van de korf te vinden waardoor het spelen van het spelletje erg lastig leek. We gingen daarom ook de rust in met 2-8 achterstand.

In de rust riep onze persoonlijke Amarins ‘van Gaal’ de troepen bijeen; We moesten commitment tonen, dat betekend dat alle horloges gelijk moeten staan. De neuzen moesten dezelfde kant op, we moesten met elkaar door één deur kunnen en voor elkaar knokken.

Zo gezegd, zo gedaan…

Eerst moesten de Flamingo’s een tegentreffer incasseren, maar na een strafworp van Ronald was de vlam in de pan. De kansjes werden afgemaakt en de wissel van Jelmer voor Sydo bleek in dat vak voor onschatbare waarde. Na twee doelpunten van Jelmer was Flamingo’s uitgelopen naar 11-9, maar het was nog spannend.

Herman riep de troepen op tot rust houden en rond spelen. Dit werd goed uitbetaald door een kansje van Herman 12-9 gevolgd door een stip in slordigheid 12-10.

Om het nog even spannend te maken lieten wij de uitspelende ploeg nog terugkomen tot 13-12, maar Herman maakte de score af met 14-12. Het bier kon geschonken worden en de opening van de competitie kon beginnen!

Tot volgende week in Leeuwarden!