• Coronaproof naar de zege!

Onder het genot van een glaasje Glen Turner single malt Scotch Whiskey breng ik U, de geliefde lezer, verslag uit van de wedstrijd tegen onze paarse vrienden/tegenstanders uit de mooie stad Groningen.
      Hier mocht weer op het zeer bescheiden tijdstip van 11.30 door de geelhemden worden aangetreden tegen het 4e team deze keer van de Parabool.
      In mijn Flamingo’s carrière heb ik nu alle teams al een keer gehad denk ik, maar nooit zie je bij deze verenigingen dezelfde spelers.
      Het blijven uiteraard studenten en ja, die studeren ook wel eens een keertje af en gaan dan voor hun carrière weer terug naar hun roots, of waar de baan maar te vinden is die ze ambiëren. De eeuwige studenten zie je dan nog wel eens wat langer rond dolen, maar die kunnen, naar mijn mening, de heftige feestjes en het studentenleven niet meer aan. Deze treffen we dan zo nu en dan weer aan bij stadsgenoot ROG waar het ongetwijfeld iets rustiger aan gaat.
      Aangekomen op het kortgeknipte kunstgras, rond een uur of 11.00, omdat Rikst vergeten was dat ze moest rijden, was er een heuse Foto sessie aan de gang op het veld.
      Als ware rugbyers stond de tegenstander in een wybertje vorm met de armpjes over elkaar klaar voor een mooie foto. Daarna nog even een Grappig fotootje waarbij 2 spelers al blazend de rest ‘omblies’. Ik vind het Prachtig!
      In de week ervoor kreeg Flamingo’s bericht dat de wedstrijd ook een livestream kende. Deze werd bemand door een jonge dame met paraplu die met haar Samsung Galaxy op een statiefje de wedstrijd op de gevoelige plaat ging leggen.
      Flamingo’s was inmiddels bezig met zijn voorbereiding, Rianne klaagde nog even over de verkregen informatie van de buienradar en Amanda moest uiteraard nog even naar de wc. De Groningers in ons midden waren allemaal uiteraard wel mooi op tijd en zelfs assistent coach Jelle zat al op een stoeltje.
      11.30 stipt kwam Rianne haar buienradar voorspelling uit. Dit was ook het tijdstip dat de scheidsrechter, die alle Corona maatregelen nog even uitlegde,floot voor het begin van de wedstrijd.
      De nodige elleboogjes en fist bumps werden gegeven en de wedstrijd begon.

Het begin was moeizaam en de korf werd aan beide kanten lastig gevonden. Na enkele aanvallen was het dan toch raak voor de Flammies en ze wisten zelfs uit te lopen naar een 0-4 stand. Hierna stokte het wat en de Parabool wist een paar keer tegen te scoren.
      Met 20 minuten en 33 seconden op de klok en een 3-5 tussenstand, moest er even een time out worden genomen, omdat het op deze manier een saaie wedstrijd zou worden.
      Flamingo’s was heer en meester, maar wist dit niet uit te drukken in doelpunten. In de time out even de kopjes de juiste kant op en wat ammoniak onder de neus en weer gaan voor de laatste 9 minuten en 27 seconden van de eerste helft.
      Als het de coaching was, de ammoniak of gewoon de geest die eindelijk de fles verliet, zullen we nooit weten, maar de time out wierp zijn vruchten af en Flamingo’s liep uit naar een 3-12 rust stand.
      Rikst viel helaas nog wel even uit in de laatste minuten van de eerste helft en werd door buienradarRianne vervangen.

In de tweede helft scoorde Flamingo’s wederom 4x op rij en werd de grootste voorsprong van 13 doelpunten bereikt.
      Hierna zagen we helaas de geest weer langzaam terug kruipen in zijn lampje en kwamen De paarse studenten mede dankzij hun wissels en iets betere spel wat terug.
      Flamingo’s bracht nog enkele wissels het veld in, waaronder de Visser sisters Bas en Arie, maar de doelpuntenmachine haperde.
      Bij 7-18 ging het dopje op het geestenlampje. De Parabool wist nog 3x te scoren en de prima fluitende jonge scheidsrechter floot de wedstrijd af met een voor Flamingo’s gunstige einduitslag. 10-18.

Een wedstrijd waar in de eerste helft de wedstrijd binnen werd gesleept en waar we de touwtjes in de tweede helft te ver lieten vieren. Maar dit geeft allemaal niks, want de overwinning is na een leuke wedstrijd binnen gesleept!
      Leuk dingetje om nog te vermelden is dat we vlak na de wedstrijd nog een Groninger in ons midden hebben, omdat Demi een kamertje heeft bemachtigd! Gefeliciteerd!
      Jan Hoekstra werd trouwens ook nog gespot in een paars shirt. Geen gezicht uiteraard en we zien hem hopelijk gauw terug in een geel shirt.
      IVM al het Corona gedonder is het even de vraag hoe het allemaal gaat komen, maar voor nu staat er voor 17 oktober een wedstrijd op het programma tegen de Wâlden 5.
      Deze ploeg staat er ook niet zo lekker voor, maar de bal is wederom rond en Flamingo’s zal weer zijn best moeten doen om de punten binnenshuis te houden.
      Publiek is helaas niet welkom, maar misschien is het wat om een livestreampje op te zetten om deze toppers digitaal naar een overwinning te typen!
      Om 17.00 gaan we los!

Groet,
      Peter Gerlsma. (Trotse coach)