• Wissels nekken Flamingo’s 3

Na 2 overwinningen stond Flamingo’s 3 met nog 2 andere ploegen bovenaan de ranglijst.
      1 van die ploegen was it Fean 2, welke vandaag sportpark de Swadde bezocht.
      Genoeg ingrediënten dus voor een spannende wedstrijd.

Na ongeveer 15 seconden liet Flamingo’s namens Douwe zien dat it Fean moest vechten om te winnen.
      It Fean had zijn beide wedstrijden ruim gewonnen en dit moest hoe dan ook worden voorkomen.
      Bij Flamingo’s wou het in het begin niet echt vlotten. Veel ballen werden makkelijk verspeeld en de doelpunten waren schaars.
      It Fean kon daarom gestaag iets uitlopen naar een 3-5 voorsprong.
      Flamingo’s rechte echter zijn rug en kon langszij komen. Voor rust werd de voorsprong iets uitgebouwd en werd er gerust met een 9-7 stand.

Na rust kwam Flamingo’s op 3 doelpunten voorsprong, maar it Fean werd wel iets sterker en kon van een 11-8 achterstand brutaal een 11-13 voorsprong pakken.
      Dit werd wel bereikt met de nodige wissels.
      Helaas kan Flamingo’s 3 hier niet genoeg tegen over zetten.
      Door goals van Mariska en André kwam Flamingo’s op karakter weer terug naar een 13-13 stand, maar in de resterende 8/9 minuten was het verzet gebroken.
      Zuur zag Flamingo’s de tegenstander nog 3 keer scoren.
      De gebrachte wissels bij Flamingo’s brachten helaas geen soelaas meer.

Het was een mooie spannende wedstrijd en er is hard gestreden door de geel/roden.
      Volgende week treed Flamingo’s 3 weer thuis aan. Mid Fryslan 4 komt ons deze keer bezoeken.  Deze ploeg heeft net als it Fean nu 3x gewonnen en staat daardoor bovenaan. Er zal dus weer keihard moeten worden gestreden om de punten nu wel in Buitenpost te houden.
      Support is weer van harte welkom! De wedstrijd start iets vroeger dan de laatste 2x en begint nu om 14.00.

Groet,
      Peter Gerlsma