• Goede start voor Flamingo’s 3

Na een lange periode van niet officiële wedstrijden spelen en überhaupt korfballen vanwege alle Corona perikelen was het eindelijk na iets meer dan een half jaar weer tijd voor een competitie wedstrijd!
      Na een voorbereiding van 4 weken was iedereen er ook wel weer aan toe.
      Quick V En V 3 mocht als eerste worden bestreden op sportpark de Swadde.

Om 14.00 met een klein buitje hier en daar en een lekker zonnetje floot Johanan Prins de wedstrijd ter beginnen.
      Wat opviel bij de tegenstander was dat er behoorlijk lengte in de ploeg zat en de meeste mensen al de nodige jaren ervaring in het korfbalspelletje hadden.
      In het begin was het iets af tasten, maar de kansen waren er al wel. Voornamelijk door het zakken van de tegenstander, was Flamingo’s de bal vaak snel kwijt.
      Na overleg in de vakken loste dit zich op door beter op elkaar aan te sluiten.
      Dit resulteerde in 2 goals van afstand door Sydo.
      Na 1 tegendoelpunt liep Flamingo’s rustig uit naar een 6-1 voorsprong. De vizieren stonden nog niet helemaal op scherp aanvallend, maar verdedigend hield Flamingo’s goed stand. Voornamelijk door te storen bij de rebound, kwam de tegenstander niet in zijn spel.
      Rikst wist van afstand de stand op 8-3 te brengen, maar in de laatste minuut wist Quick nog een strafworp te benutten.
      Met een comfortabele 8-4 tussenstand werd er gerust.
      Nou is 8-4 nog niet een stand waarbij er achterover kon worden geleund, maar gezien naar het vertoonde spel was de ploeg zeer zelfverzekerd.

Aan alle illusies voor een goed resultaat van Quick werd snel korte metten gemaakt na rust. Flamingo’s liep dankzij André 2x, Rikst en Arjan uit naar een 12-4 voorsprong.
      Hierna stokte de productie een beetje en kon Quick ook zijn nodige doelpunten meepakken. Hiervan maakten ze wel 3 strafworpen, maar die moeten ook gescoord worden.
      Op 14-8 maakte Flamingo’s zijn laatste doelpunt deze wedstrijd. Rianne scoorde eindelijk haar verdiende afstandschot.
      Quick wist hier nog 1 rake strafworp tegenover te zetten en de eindstand op 15-9 te brengen.
      Met een iets zuiver schietende ploeg vandaag waren we ongetwijfeld dik over de 20 goals gegaan, maar het resultaat telt en de winst is binnen.

Volgende week wacht er echter een pittiger potje tegen streek genoot DTS uit Surhuizum. Deze ploeg wist een 4-18 overwinning te noteren.
      Vorig jaar werd er nog in de zaal geoefend tegen DTS met een zeer dikke nederlaag tot resultaat.
      Maar we leven nu nu, dus er zal weer worden gestreden naar een overwinning!

Groet,
      Peter Gerlsma