• Vrijwilliger van de maand februari: Peter Gerlsma

KV Flamingo's wordt gedragen door heel veel vrijwilligers. Jong en oud zet zich al jaren in voor de club. Dit is natuurlijk fantastisch en dat mag benoemd worden!  Daarom zetten we iedere maand een vrijwilliger in de spotlight.

Deze maand geven we het woord aan Peter Gerlsma!

Hallo, mijn naam is Peter Gerlsma, 35 lentes jong, vader van dochter Jente en zoon Mads! Ik heb al een lange relatie met mijn vriendin Tiete en we wonen met ons gezinnetje al geruime tijd op De Wiek in Buitenpost.

Korfballen bij Flamingo’s doe ik al vanaf mijn 7e, dus dat is al zo’n 28 jaar. Ik heb in praktisch alle teams wel gespeeld in deze lange tijd. Van de F-jes tot aan het eerste team van Flamingo’s.
      In de seniorenteams speel ik al vanaf mijn 17e. Dit ook op allerlei niveaus. Met het eerste mocht ik wel eens invallen in de eerste klasse, maar ook in de vierde klasse heb ik wel gespeeld.
      De mooiste tijd heb ik gespeeld in het tweede team van Flamingo’s. Promotie naar de tweede klasse en daarna handhaving in deze klasse waren de mooiste periodes.

Qua vrijwilligerswerk heb ik ook de nodige dingen wel gedaan. Als jeugdlid heb ik de nodige ploegjes training gegeven en toen ik wat ouder werd vond ik het oneerbare beroep van scheidsrechter wel leuk. Tot op heden fluit ik nog steeds geregeld wedstrijden.
      De bedoeling is dit seizoen, of volgend seizoen bondsofficial te worden en kijken hoe hoog ik kan komen als scheidsrechter.

Momenteel is mijn vrijwilligers taak het coachen van Flamingo’s 3 en de training verzorgen van de Midweek/Flamingo’s 3 en 4 op de dinsdag. Dit doe ik met veel plezier en passie.

Het liefst zou ik zelf ook weer wedstrijden spelen, maar na een naar ongeluk van vorig jaar februari zit dit er eerst nog niet in. Ik heb wel de hoop om op korte termijn een rentree te maken.

Rest mij nog te zeggen dat ik Flamingo’s een geweldige club vind en dat het in al die tijd echt mijn tweede familie is geworden. Dat mensen zoveel plezier met elkaar kunnen hebben doet mij goed. Niet alleen het spelletje korfbal is leuk, maar ook de gehele sfeer er omheen! Ik hoop hier nog lang van te mogen genieten!

Groet!