• Flamingo’s 3 op dreef

Na vorige week een oorwassing te hebben gehad tegen de Parabool stond vandaag het lager aangeschreven team van WWC 2 tegenover Flamingo’s 3.
      Nou zegt dat allemaal niks, want in de eerste wedstrijd gingen de ploegen gelijk op en wist Flamingo’s met ietwat geluk de wedstrijd punten mee te nemen uit Easterein.
      Douwe, Kerstdiner (???) en Hendrik ( herstellende) waren niet van de partij vandaag.
      Daarom mocht Harm, die door een verhuizing naar Hilversum vandaag zijn laatste korfbalwedstrijden zou gaan spelen, in de basis beginnen.
      Qua dames, waar we momenteel maar 4 van hebben was Sjoukje bereid plaats te nemen op de reservebank. Ook Jan Jelle was bereid om naast Sjoukje plaats te nemen.

Goals maken zijn essentieel voor een overwinning. Beide ploegen waren hier zeker van op de hoogte, dus de goals volgden zich in rap tempo op.
      De eerste goal was van Mariska en hierna was het WWC die  tegen scoorde.
      Deze lijn werd doorgezet tot aan 6-6.
      Hierna wist Amanda 2 goals te maken en Jelle en Amarins volgden dit voorbeeld bij de vakwissel.
      WWC wist nog wel enkele keren te scoren, maar André wist de ruststand te bepalen op 16-10, echter wist WWC met een wanhoop schot in de laatste seconden toch nog tegen te scoren en het 16-11 te laten worden.

In de rust was er een prima sfeertje. Echter moest de ploeg wel scherp blijven, want een gat van 5 is altijd nog te dichten. Zaak om dus meer afstand te nemen.
      Dat afstand nemen lukte de ploeg prima en na een klein kwartier stond er de maximale voorsprong op papier van 24-13.
      Hierna was de pijp echter aardig leeg qua scoren. Flamingo’s liet de touwtjes nog iets fieren en het prima spelende WWC wist de stand nog wat dragelijker te maken.
      Harm bekroonde zijn prima wedstrijd met de laatste goal van de wedstrijd welke bepaald werd op 27-19.
      De scheidsrechter heeft echter de eindstand ingevoerd met 29-17.
      Een keurige overwinning vandaag, met helaas nog wel een zure nasmaak, omdat Johanan in de laatste 5 minuten uitviel met een vervelende enkelblessure.

Flamingo’s 3 is de komende 2 weekenden vrij en mag dan aantreden in Houtigehage tegen TFS 2. Hier is de vorige keer makkelijk van gewonnen, dus we hopen dan weer op een positief resultaat.

Goals: Amarins 7, André 6, Amanda en Jelle 4, Johanan en Julia 2, Mariska en Harm 1

Groet,
      Peter Gerlsma