• Geen kans voor Flamingo’s 3

Na een jammerlijk verlies van vorige week tegen Pallas kwam Flamingo's vandaag tegenover de koploper te staan.
      Parabool 4 staat samen met Sparta 2 bovenaan en er is een grote kans dat 1 van deze 2 teams het kampioenschap gaat binnenslepen.
      Zaak voor Flamingo’s 3 om stuntjes tegen deze teams te verrichten.

Flamingo’s 3 begon iets afwachtend aan de wedstrijd. De tegenstander daarin tegen liet gelijk zijn tanden zien.
      Al na luttele minuten keek Flamingo’s aan tegen een 3-0 achterstand. Johanan kon tegen scoren, maar de Parabool was op alle fronten beter vandaag.
      Langzaam liepen de studenten uit naar een 8-1 tussenstand.
      Bij 6-1, na 10 minuten viel Sita uit met een vervelende enkel blessure. Amanda kwam voor haar in het veld.
      Flamingo’s creëerde wel de nodige kansen, maar het rendement was te laag.
      Gelukkig kon de Parabool het moordende tempo niet geheel volhouden en werd er gerust met een 13-6 tussenstand.

In de rust werd er gewaakt voor een afstraffing vandaag. Realistisch gezien ging een goed resultaat erg moeilijk worden, maar het verlies beperkt houden was een streefpunt.
      Flamingo’s kon in de tweede helft het verschil dragelijk houden en zelfs terugbrengen naar 6 doelpunten met een 18-12 tussenstand.
      Bij 20-12 wist Jelle het laatste doelpunt te maken voor Flamingo’s.
      Parabool echter wist door frisse wissels de eindstand iets geflatteerd in de laatste 6 minuten op 26-13 te brengen.
      Uiteindelijk toch nog een afstraffing voor Flamingo’s, maar door er realistisch en positief mee om te gaan berustte iedereen in de nederlaag.

Volgende week staat er voor Flamingo’s echter wel een belangrijke wedstrijd op het programma.
      WWC 2, waar in de eerste wedstrijd van was gewonnen bezoekt sporthal de Houtmoune.
      Zaak om de punten in eigen huis te houden.
      De wedstrijd start om 18.10 en publiek is van harte welkom!

Groet,
      Peter Gerlsma