• Monsterscore in beladen wedstrijd

De eerste wedstrijd in dit nieuwe jaar was een thuiswedstrijd voor Flamingo’s 3.
      Nou, niet helemaal thuis, want door een turn wedstrijd in Buitenpost mocht het 3e team uitwijken naar Surhuisterveen.
      Aangekomen in Surhuisterveen werd al snel duidelijk dat de aanvangstijd niet zou worden gehaald. Met het eerste van het Fean in ons voorprogramma startte de wedstrijd maar liefst 30 minuten later.
      Nou was het helaas ook niet de beste wedstrijd die voor ons werd gespeeld, dus de focus moest volledig op die van onszelf.
      De tegenstander was de Waterpoort 2 uit Sneek. Een team dat stijf onderaan staat, maar wel met wisselende verlies resultaten. De ene wedstrijd werden er 12 goals gescoord en de andere slechts 3.
      Onderschatting moest niet de overmand gaan hebben, dus coach Gerlsma zette al zijn spelers gelijk op scherp.

De wedstrijd begon wat afwachtend. Scores bleven in het begin wat uit en beide teams waren redelijk aan elkaar gewaagd. Mariska was degene die als eerste wist te scoren.
      Hierna liepen de ploegen gelijk op tot 3-3, waarna Flamingo’s het heft in handen nam.
      De ploeg uit Buitenpost liep uit naar een 8-3 voorsprong. De Waterpoort ging hier slecht mee om en vooral in 1 vak werd er erg fysiek gespeeld, wat op bepaalde momenten niet door de beugel kon.
      De Waterpoort kon nog 2 keer scoren voor rust, maar Hendrik bepaalde de ruststand op 10-5.
      In de rust werd rust gemaand, want de manier waarop de tegenstander speelde, moest niet worden overgenomen. Zelf kalm blijven en rustig de aanvallen opzetten, zou ons de overwinning moeten brengen.

Na rust liep Flamingo’s gestaag uit naar een 16-5 tussenstand. De gemoederen liepen echter telkens hoger op bij de Waterpoort wat enkele nare incidenten opleverde.
      De opmerking van de coach van de Waterpoort, waarbij het fysieke spel alleen maar werd opgelaaid viel niet goed bij coach Gerlsma. En met een ware schwalbe vloog de coach van de Waterpoort door de zaal.
      De scheidsrechter riep de coaches en aanvoerders bij elkaar en maande om gewoon normaal te gaan korfballen en op te houden met al het geklooi. Een prima beslissing, waar iedereen het mee eens was. De Waterpoort dimde gelukkig iets in qua fysiek spel.
      De wedstrijd was inmiddels al lang en breed gespeeld en Flamingo’s bouwde zijn ruime voorsprong alleen nog maar verder uit.
      Op een 24-7 stand floot scheidsrechter Jan Teye, die een zwaar avondje had met deze wedstrijd, maar het prima heeft geklaard af.
      Na de wedstrijd was de blijdschap over de overwinning groot, maar was iedereen wel lichtelijk aangeslagen wat er nou eigenlijk was gebeurd deze avond.
      Zulke wedstrijden moeten we niet te vaak hebben.
      Kijkend naar de ranglijst zijn er momenteel 3 koplopers met 8 punten. Flamingo’s staat 2e (4e) met 6 punten.
      Volgende week staat er een lastige uitwedstrijd tegen Sparta 2 op het programma. Bij winst haakt Flamingo’s aan bij de top 3.

Scores vandaag: Celine 6, Jelle 4, Martein en André 3, Mariska en Amanda 2, Julia Hendrik Rikst en Johanan 1.

Nog even te vermelden: Amarins maakte haar korfbal rentree een kwartier voor tijd!

Groet,
      Peter Gerlsma