• Flamingo's 1 - de Parabool 1

Zaterdag 22 april stond voor de hoofdmacht van KV Flamingo’s de eerste competitiewedstrijd op het veld van dit kalenderjaar op het programma. Voor Flamingo’s was het belangrijk om de twee punten in Buitenpost te houden zodat de aansluiting bij de koppositie werd behouden. Voor de tegenstander deze wedstrijd uit Groningen, de Parabool, was het belang van deze wedstrijd ook groot. Zij konden de punten goed gebruiken om uit de degradatiezone te komen.

De start van de wedstrijd was echter voor Flamingo’s. Een 2-0 start werd gecounterd door een tegendoelpunt van de Parabool. De formatie uit Buitenpost stond echter zo strak te verdedigen dat de Parabool amper tot goede kansen kon komen. Flamingo’s zelf speelde aanvallen die tot meerdere kansen leidden. Hoewel het schotpercentage bij Flamingo’s nog niet eens bijzonder hoog was konden zijn gemakkelijk weglopen bij de Parabool. Vanaf de genoemde 2-1 tussenstand kwam er een run van 7-0 waardoor Flamingo’s met 9-1 voor stond. De Parabool kon eindelijk iets terugdoen (9-2), maar het was Flamingo’s dat met drie doelpunten op rij de ruststand bepaalde op 12-2.

Voor het aanwezige publiek was het wel duidelijk dat Flamingo’s de punten zou gaan pakken, maar uiteraard hoopten zij op een leuke tweede helft. Hoewel het in de rust flink was gaan regenen was de ploeg uit Buitenpost niet van plan om de wedstrijd zakelijk uit te spelen. Het begin van de tweede helft ging redelijk gelijk op. Beide ploegen scoorden twee keer tot 14-4. Hierna was het Flamingo’s dat domineerde en een aantal goals achter elkaar maakte wat resulteerde in een 20-5 tussenstand. En ook het slot van de wedstrijd was voor Flamingo’s, dat met onder andere een circusgoal van Tjerk Hamstra, de einduitslag op een overtuigende 27-6 stand wist te zetten. Een goede start van het tweede deel van het veldseizoen voor Flamingo’s.