• G-korfballers actief op De Swadde

Zaterdag 15 april troffen de G-teams van poule A van Noord elkaar op De Swadde. Namens Flamingo’s trotseerden Hendrika, Albert, Trijnette, Angela, Lyanne, Harm, Henk, Dirk en Ineke de kou en harde wind op De Swadde. Het bleef gelukkig wel droog.  Emmeloord kon deze keer niet van de partij zijn, omdat vrijwel het hele team naar de Ahoy in Rotterdam ging, waar PKC en DVO om de Nederlandse korfbaltitel gingen strijden. De scheidsrechters van dienst waren Herman Pilat en Ronald Algra, terwijl Foppe de Vries alle uitslagen noteerde.

In twee poules van elk drie teams namen  Leeuwarden 1, SIOS 1, Flamingo’s, De Wâlden, Leeuwarden 2 en SIOS 2 het tegen elkaar op. In poule 1 kwam SIOS 1 goed uit de startblokken. Leeuwarden 1 werd met 2-6 verslagen, waarna ook Flamingo’s aan de zegekar werd gebonden. Nadat SIOS op 1-0 was gekomen, bracht Albert met een mooi afstandsschot de ploegen weer op gelijke hoogte, maar SIOS trok uiteindelijk met 2-1 aan het langste eind. Flamingo’s en Leeuwarden 1 maakten er zoals gebruikelijk weer een spannende wedstrijd van. Angela schoot de 1-0 er in, Leeuwarden maakte gelijk, Hendrika zorgde vervolgens voor een 2-1 voorsprong, maar Leeuwarden kwam weer langszij. Met een mooie goal zorgde Hendrika er voor dat Flamingo’s met 3-2 won.

In poule 2 wonnen Leeuwarden 2 en SIOS 2 elk een keer en speelden ze gelijk tegen elkaar.

In een andere poulesamenstelling speelden de ploegen na de pauze nogmaals twee wedstrijden. In poule 1 was Leeuwarden 1 nu duidelijk de sterkste. In poule 2 moest Flamingo’s het weer opnemen tegen SIOS 1. Ook nu was de ploeg uit Wolvega de sterkste met 4-0. Vervolgens namen De Wâlden en Flamingo’s het tegen elkaar op. De dames van Flamingo’s waren uitstekend op schot: Angela schoot maar liefst drie keer raak, Hendrika maakte er twee en Trijnette één.

In de totaalscore was SIOS 1 met 4 gewonnen wedstrijden de nummer één,  gevolgd door SIOS 2. Leeuwarden 1 en Flamingo’s deelden plek 3.

Na afloop was er voor iedereen een door Bonnie en Gerrit gesponsord broodje knakworst, terwijl eerder al was genoten van de overheerlijke cake en brownies van Jeanet.

Al met al een geslaagd toernooi, mede dankzij de hulp van Inge, Mirian, Mare en Lianne en van Tineke Klaver en Nynke de Jong, die er voor zorgden dat het in de kantine op rolletjes verliep, én van Auke, Albert en Hylke de Vries die voor de geluidsinstallatie zorgden. En Henk had zijn eigen fanclub van Nocht en Wille uit  Engwierum mee!

Op 13 mei gaan de G’s naar het toernooi in Wolvega en op 10 juni is de seizoensafsluiting in Gorredijk, waarvoor alle G-teams van Noord worden uitgenodigd.