• Dio/Donkerbroek/Vzk 1 – KV Flamingo’s 1

Zaterdag 4 februari stond er voor het 1e van Flamingo’s een uitwedstrijd op het programma tegen Dio. Op dat moment stond Dio op de 4e plek en Flamingo’s nog ongeslagen bovenaan. Dio was zeker van plan om het moeilijk te maken voor de ploeg uit Buitenpost.

Dio zat de eerste tien minuten strak op de verdediging en zorgde hiervoor dat ze mee konden komen met Flamingo’s. Tot de stand van 3-3 met doelpunten van Coen de Jong, Tjerk Hamstra en Marrit Postma liep de score gelijk op. Vanaf de 10e minuut in de eerste helft liep de voorsprong van KV Flamingo’s op. De Buitenposters hadden hun verdediging strak en de aanvallen liepen soepel. Wel zorgde Dio ervoor dat Flamingo’s een aantal passing fouten maakten. Toch eindigde de eerste helft met een stand van 4-17 in het voordeel van KV Flamingo’s.

De tweede helft van de wedstrijd ging het voor Dio beter qua scoring. Waar ze de eerste helft maar vier hadden gescoord, hadden ze na tien minuten hetzelfde aantal doelpunten gescoord. Het was voor Flamingo’s duidelijk dat ze moesten aanscherpen met de verdediging. Flamingo’s bleef doorschieten maar het aantal doelpunten vielen minder dan de eerste helft. De laatste 10 minuten kwam Jorren Woertink van de A1 van Flamingo’s erin voor Hendrik Land. Hij scoorde al snel een afstander. De laatste vijf minuten kwam Marieke van der Slijk ook uit de A1 erin voor Elisabeth Leenstra. En speelde de wedstrijd uit. De wedstrijd eindigde met een eindstand van 12-29.

Volgende week speelt Flamingo’s 1 een thuiswedstrijd tegen HHV 1 om 18:45!

Scores van: Arnout Wijma (4), Coen de Jong (2), Marrit Postma (5), Hendrik Land (5), Tjerk Hamstra (5), Amarins van der Meer (3), Elisabeth Leenstra(2), Kristien Wijma (2), Jorren Woertink (1)