• Flamingo’s aanwezig op prachtig G-toernooi in Leeuwarden!

Op 7 januari 2023 kwamen de G-teams van Friesland, Groningen, Drenthe en Flevoland bijeen in de Camminghahal in Leeuwarden waar de kv Leeuwarden voor een prachtig toernooi zorgde. Onder muzikale begeleiding van de fanfare Ons Ideaal uit Easterwierrum kwamen de spelers met de clubvlag het veld op, waarna commissaris van de Koning Arno Brok het toernooi opende.

Verdeeld over 3 poules kwamen er 13 teams in actie. Flamingo’s, met de spelers Hendrika, Lyanne, Henk, Harm, Angela, Albert en Trijnette,  moest het in poule A opnemen tegen LDODK, SIOS 1 en Oerterp 2, geen gemakkelijke tegenstanders. Maar de geelhemden hadden er zin in. Door twee prachtige treffers van Angela werd LDODK met 2-0 verslagen. In de tweede wedstrijd was SIOS 1 de tegenstander. Dit werd een spannende partij die in 1-1 eindigde. Hendrika was ditmaal de goalgetter, zij werd op maat aangespeeld door Albert.

De laatste wedstrijd ging tegen Oerterp 2 met oud-Flamingospeelster Ranna in de gelederen. Ook dit werd een spannende wedstrijd, waarbij Flamingo’s veel pech had bij het afronden van de kansen. Oerterp kwam op 0-2, Albert scoorde 1-2, Oerterp maakte er 1-3 van, waarna Trijnette de 2-3 er in schoot. Maar helaas, de gelijkmaker kwam niet meer. Niettemin waren de coaches Bonnie en Griet apetrots op hun team, want er werd heel goed gespeeld.

Omdat LDODK door ziekte een speler tekort kwam, trokken Angela, Trijnette en Hendrika beurtelings het LDODK-shirt aan om het team compleet te maken. Zij speelden zó goed dat ze al een aanbod kregen van LDODK om daar te komen spelen! Mede door de inzet van deze dames werd LDODK 1e in de poule en belandde Flamingo’s op de 2e plaats.