• de Hoeve 1 - Flamingo’s 1

17 december 2022, de laatste competitiewedstrijd van het eerste corona vrije korfbaljaar. KV Flamingo’s 1 neemt het op tegen de Hoeve 1, de nummer 1 tegen nummer 2. Nog één keer alles geven zodat je voor de winterstop als nummer 1 eindigt, dat is de bedoeling. Na een 60 minuten spelen met amper publiek en sfeer, weten de Buitenposters overtuigend te winnen met een eindstand van 17-27.

KV Flamingo’s 1 wist de laatste drie wedstrijden met overtuigende cijfers te winnen en scoorde gemiddeld 30 doelpunten per wedstrijd. Buitenom dat het aanvallend goed loopt krijgt het eerste team gemiddeld maar 14 doelpunten tegen. Nu was het tijd om het op te nemen tegen de Hoeve 1, een tegenstander die erg lastig was op het veld en maar net verslagen werd met 17-19. KV Flamingo’s was erg zuiver met scoren in het aanvalsvak, maar na de vakwissel was het even zoeken. Er werden lange aanvallen gespeeld met veel rebounds, maar geen doelpunten. Na bijna tien minuten spelen ging het een stuk makkelijker en stonden ze 2-7 voor. Dit gat werd niet groter dan zes doelpunten waarmee de ruststand 8-14 betrof. Na de rust ging het snel en was de voorsprong snel uitgelopen tot tien verschil, 10-20. Daarna werd er veel om de beurt gescoord en floot scheidsrechter H. Bronkhorst af met een stand van 17-27.