• Jelle Slofstra nieuwe assistent trainer selectie Flamingo’s

Zoals de meesten al wel weten heeft Ruben Sijtsma aangegeven om na dit seizoen een einde te breien aan zijn periode als assistent-trainer van de selectie en coach van het 2e.
      Natuurlijk gaat hij dit seizoen nog voor het beste resultaat samen met zijn spelers en collega-trainer.
      We vinden het jammer dat hij vertrekt maar natuurlijk respecteren wij allemaal zijn beslissing. Voor ons een moment om na te denken over de te nemen stappen en opvolging.
      De TC heeft veel overlegd over de mogelijkheden, waarbij eerst goed is gekeken naar de strategie van onze vereniging en het sportbeleid wat we daarop graag willen gaan voeren. We zijn in gesprek gegaan met Jelle Slofstra en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat hij de juiste man is op de juiste plek. Jelle speelt zelf in het 4e van Flamingo's en heeft al de nodige ervaring met training geven en coachen.
      We hebben als vereniging de nodige ambities voor de korte- en langere termijn en daar past Jelle, met zijn eigen ambities, uitstekend bij. Onder de bezielende leiding van hoofdtrainer Wietze-Jan Grijpma en in nauwe samenwerking met de TC kan Jelle zichzelf verder ontwikkelen als trainer en coach. Jelle zal in de komende periode hier en daar aanhaken voor een snuffelstage bij de selectie.

Zijn actieve carrière zal starten na het huidige seizoen.
      Voor diegenen die Jelle nog niet zo goed kennen, hieronder een persoonlijke introductie.

Wij wensen Jelle alvast geweldig veel plezier en succes met deze stap, wij zijn er in ieder geval erg blij mee!

Sportieve groet,
      De Technische Commissie
      (Emiel Flikkema, Mariska Wijma, Janco Slingerland en Reinold Paauw)

Een groot gedeelte van de vereniging kent mij al wel, maar voor de rest zal ik me nog even voorstellen. Ik ben Jelle Slofstra, 34 jaar en woon in Groningen. Ik korfbal sinds ik vijf jaar ben, en sinds mijn dertiende bij Flamingo's. Naast spelen en socializen bij deze geweldige vereniging, ben ik ook altijd wel actief geweest als vrijwilliger. Zo heb ik vijftien jaar in onze JBG gezeten, en ongeveer tegelijk vijftien jaar lang training gegeven. Voornamelijk gaf ik training aan onze B-teams, en heb daar altijd verschrikkelijk veel plezier in gehad. Daarna ben ik eigenlijk ook altijd aanvoerder/coach/regelneef en zo nu en dan trainer geweest van het team waar ik zelf speelde.

De afgelopen 6,5 jaar ben ik docent wiskunde geweest in Groningen, maar sinds deze jaarwisseling ben ik een nieuwe uitdaging begonnen als programmeur bij het kleine Mountain-IT. Daar bouwen we voornamelijk webshops, en ondersteunen we de webshop-eigenaren met het onderhouden van hun webshop. En na de zomer ga ik dus samen met onze superleuke selectie weer een superleuke uitdaging aan, waar ik super veel zin in heb.

Groetjes