• Clash in Noord-Oost Friesland

Op 25-09 stond de derby Flamingo’s 3 -  Invicta/ Frigro 3 op de kalender. Het was lekker weer en de stemming zat er lekker in. De wedstrijd was vroeg in de middag gepland wat natuurlijk een seintje is dat er een lange derde helft komt. Maar eerst moest de wedstrijd gewonnen worden.

Invicta/ Frigro kwam op volle oorlogssterkte richting Buitenpost met oude bekenden. Natuurlijk was het team van Flamingo’s voor deze ploeg ook niet vreemd. De poppetjes die het elkaar het meest lastig zouden kunnen maken werden tegenover elkaar gezet en ‘let battle commence’.

Herman maakte gelijk een statement door een speler van Invicta/ Frigro te blokken met het lichaam. De toon was gezet.. het zou een leuke middag worden voor de supporters.

De eerste 10 minuten stond in het teken van het doorbreken van het glas op de korf. Beide ploegen konden niet hun kansen verzilveren en het waren nogal wat kansen. Flamingo’s begon het dichterbij te zoeken en na een tik-tik van André en een kleine kans van Rikst kon er EIN-DE-LIJK gewisseld worden van functie.

Dit was niet van korte duur want Flamingo’s begonnen op stoom te raken en na drie aanvallen waren er weer twee doelpunten gescoord 4-0.

Vervolgens wist Invicta/ Frigro de stand terug te brengen naar 4-3 en het wisselen van de doelpunten begon. Af en toe kon Invicta/ Frigro het gat terugbrengen naar 1, maar dat konden zij niet stand houden en we gingen de rust in met 10-7.

In de rust werd Elina gewisseld voor Daniëlle om meer schotkracht in het veld te krijgen. Hopelijk konden we de stand verder uitbrengen. Daarnaast werd ons met klem geadviseerd om niet mee te doen met het gepraat wat sommige spelers van Invicta/ Frigro zo goed beheersen. Wij lieten het gepraat van onze kant met alle liefde over aan ons fenomeen van Gaal.

De tweede helft begon met een tegendoelpunt voor de Flamingo’s, 10-8. Maar Mariska begon zichzelf op te pompen en dat ontpopte zich tot een kleine kans en een stip. 12-8. De strijd werd verhitter en het gezeur, gejank, geschreeuw, eigenlijk al het gejammer wat wij in de pauze hadden afgesproken om niet te doen of om op te antwoorden kwam toch een beetje de wedstrijd binnensluipen. De term ‘contactloze sport’ was op een gegeven moment ver te zoeken.

Scheidsrechter Slingerland kon in ieder geval ervoor zorgen dat dingen niet escaleerden. Iets wat je toch zoekt in een scheidsrechter wanneer deze een derby fluit.

Eenmaal na de eerste ontpopping van Mariska volgde er een tweede. Dit was een uitstarter en weer een strafworp. Het zorgde ervoor dat Flamingo’s opnieuw een gat wisten te creëren van 4 doelpunten, iets wat Invicta/ Frigro niet meer zouden weten te herstellen[16-12]. Flamingo’s scoorde uiteindelijk nog twee doelpunten, vrije bal André en een mooie strafworp van Neely- Anna. En Invicta/ Frigro nog 1. Eindstand: 18-13.

Het was een spannende en boeiende doch fysieke wedstrijd. Maar na de wedstrijd drinken we met z’n allen er een drankje op om de verloren calorieën weer terug te krijgen. Flamingo’s zag alle senioren winnen die dag en dit werd gevierd met een memorabele “we are the champions” van Queen.

De stemming zat er al lekker in, ook al was dit pas de derde wedstrijd van het seizoen… Volgende week? Derby tegen Olympia 2. Kom dat zien Kom dat zien!