• Flamingo’s 3 pakt zwaarbevochten punten

Na een mooie overwinning vorige week tegen Quick, stond er nu een zwaardere wedstrijd op het programma.
      Dts 2 had vorige week uitgehaald tegen de Parabool, dus de borst kon nat worden  gemaakt.
      Dts wist in deze wedstrijd de score te openen door van afstand te scoren.
      Flamingo’s leverde echter veel weerstand en Dts wist hier niet goed mee om te gaan. Dit resulteerde in de gelijkmaker van Sydo, 2 doelpunten van Amanda en 1 van André.
      Hierna kreeg Dts echter de geest terug en verslapte Flamingo’s enigszins.
      De riante voorsprong verdween als sneeuw voor de zon en van 1-4 werd het 5-4 voor de roodhemden.
      Rianne kon door 2 schoten van afstand Flamingo’s op 6 doelpunten zetten, maar helaas maakte Dts vlak voor tijd hun 8e doelpunt.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat er een schepje bovenop moest. Verdedigend iets strakker verdedigen en rebounds mee blijven pakken om Dts uit zijn spel te halen.

Dit was iets wat gelijk lukte na rust.
      Bas kon met een strafworp en een mooie one hander de stand weer gelijk trekken. Een laatste stuiptrekking van Dts zette de ploeg weer op 9-8, maar hierna was de tank qua doelpunten al leeg bij de tegenstander met nog 20 minuten op de klok.
      Dit was uiteraard de verdienste van Flamingo’s en door wederom Rianne kwamen de ploegen weer gelijk te staan.
      Na de nodige wissels bij Flamingo’s brak de eindfase van de wedstrijd aan. Met nog 10 minuten op de klok was het nu zaak om door te drukken in de score.
      Invallers Rikst en Arjan gaven hier gehoor aan en zetten de stand op 9-11.
      Dts begon geforceerd te spelen om nog iets te bereiken, maar Flamingo’s stond als een huis.
      Ook het voltallige Flamingo’s publiek schreeuwde de ploeg onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen aan. Dit gaf Flamingo’s in de tweede helft de nodige boost om te winnen in Surhuizum. Het slotakkoord was voor André, die van afstand de eindstand bepaalde op 9-12.
      In de laatste minuut eindigde de wedstrijd toch nog licht in mineur doordat Demi een knieblessure opliep. Gelukkig kon ze lopend het veld verlaten en na de laatste informatie valt het gelukkig allemaal mee.

Volgende week wederom een derby. It fean 2, die beide wedstrijden ruim wist te winnen komt op bezoek bij het al zo ongeslagen Flamingo’s 3.
      Dit blijkt wederom een krachtmeting te worden, die hopelijk door Flamingo’s over de streep word getrokken. Deze wedstrijd begint om 17.00 op sportpark de Swadde.
      Als het publiek wat we dan hebben net zo fanatiek is als bij de wedstrijd tegen Dts, dan staat de ploeg al met 1-0 voor!

Groet,
      Peter Gerlsma (trotse coach)