• Flamingo’s komt tekort tegen DTG

Balk - Een door blessures verzwakt Flamingo’s was niet opgewassen tegen het sterke korfbalteam van DTG uit Wijckel. Met een 22-12 overwinning hield DTG de titelaspiraties in stand, terwijl lijfsbehoud voor Flamingo’s aan een zijden draadje hangt.

Nadat DTG al een strafworp had gemist, schoot Elisabeth Leenstra raak voor Flamingo’s. De vreugde was van korte duur. De streng fluitende scheidsrechter E.S. van der Linde kende DTG een serie strafworpen en vrije ballen toe, waardoor een 4-3 voorsprong werd gepakt.  DTG kwam steeds beter in de wedstrijd. Vooral de sterke dames imponeerden en zorgden onder korf voor langdurig balbezit en veel schietkansen. Flamingo’s had moeite met scoren en was de bal vaak te snel weer kwijt. Tegen het einde van de eerste helft was DTG al uitgelopen tot 13-6. Reinder Zuidhoorn gaf de ruststand nog een iets dragelijker aanzien door vlak voor tijd de 13-7 binnen te schieten. Na de pauze van het zelfde laken een pak.  DTG vond regelmatig de korf en Flamingo’s slechts sporadisch. Het slotakkoord was met een afstandsschot voor Anneke Broekhuizen, waardoor de eindstand op 22-12 werd bepaald. Een teleurstellende uitslag voor de geelhemden. Omdat de naaste concurrenten, Noordenveld en De Granaet, hun wedstrijden wel wonnen, wordt het nu erg moeilijk voor Flamingo’s om degradatie te ontlopen. Volgende week om 19.35 uur in de eigen Houtmoune zal op zijn minst gewonnen moeten worden van ROG uit Groningen.

Scores Flamingo’s: Hendrik Land (3), Martein Visser (3), Elisabeth Leenstra (2), Marrit Postma, Anneke Broekhuizen, Daan Haverhoek en Reinder Zuidhoorn.