• Oppermachtig Flamingo’s 3 verslaat TFS 2

Na een kleine sabbatical van 2 weken mochten de sterren van het 3e team weer aantreden.
      Deze keer was het slechts een kleine autorit richting Houtigehage waar Tfs 2 zou worden bestreden.
      Aangekomen in de Dunoard hal, bleek het programma extreem uit te lopen. De wedstrijd zou al laat beginnen, 20.30, maar dit werd pas 21.10.

Niet de beste voorbereiding op een wedstrijd, maar we moesten het er maar mee doen.
      Door afwezigheid van Johanan (blessure) en Douwe (kerstdiner) (???), stond Sydo vandaag in de basis.
      De vorige wedstrijd tegen Tfs was er een waar Flamingo’s zich niet beloonde met goals, maar wel met een 17-11 overwinning.

Flamingo’s startte vandaag de wedstrijd zeer scherp. Het tweede schot werd door Hendrik al omgezet in een doelpunt. Ook het 4e schot vloog er in via Amarins.
      Tfs kon van grote afstand tegen scoren , maar hierna was het Flamingo’s wat de klok sloeg. Uit alle standen werden er goals gemaakt. Tfs had geen schijn van kans en pas bij een 1-9 stand konden ze tegen scoren.
      10 minuten voor tijd was de wedstrijd dus al zo’n beetje gespeeld en hier werd ook een beetje naar gespeeld. De scherpte was er wat van af en goals bleven uit.
      Waar Hendrik de score opende, eindigde hij de tweede helft ook met een doelpunt en een 2-11 stand prijkte op het scorebord.

Amanda moest de tweede helft aan zich voorbij laten gaan door pijnlijke hakken, maar had met 2 doelpunten wel een aandeel gehad in de eerste helft. Rikst verving haar, maar moest gelijk zien dat haar dame tegen scoorde. Na een inloopbal van Mariska zette ze dit echter weer recht door van afstand te scoren.
      Na een strafworp tegen werd het 5-15. De meeste spelers hadden inmiddels al gescoord, behalve Sydo en Jelle.
      Jelle maakte echter met een afstandschot en een inloopbal dit goed.
      Hierna moest dus Sydo nog scoren, maar Sydo had het vizier niet helemaal 100%.
      De medespelers scoorden wel gewoon door en bij 8-22 kwam Jân Jellé in het veld.
      Sydo moest echter nog wel scoren, dus deze kwam er weer in in de aanval.
      En jawel, bij een 9-22 stand was het dan eindelijk zover. Sydo kon zijn prima wedstrijd bekronen met een prachtig mooie inloopbal!
      Nu was het zaak dat Jän Jellè nog scoorde, maar dit slaagde helaas niet.
      Amarins nam met het laatste doelpunt de topscorertitel van vandaag in ontvangst en eindigde de wedstrijd op 11-26.

Een mooie generale repetitie voor volgende week waar Udiros 2 op bezoek komt in de Houtmoune.
      Van deze sterke tegenstander werd eerder verloren met 18-13, maar als er 2 goede helften worden gespeeld is een stuntje zeker mogelijk. 20.10 is de aanvang van deze wedstrijd. Publiek is van harte welkom!

De goals kwamen van: Amarins 5, Mariska 4, Rikst, Jelle, André, Hendrik 3, Julia, Amanda 2, Sydo 1.

Groet!
      Peter Gerlsma