• Flamingo’s 1 toont karakter tegen Noordenveld 1

Buitenpost - Na een wedstrijd met twee gezichten, knokte Flamingo’s zich in de tweede helft langs de korfballers van Noordenveld. Met een 22-18 overwinning hielden de geelhemden aansluiting in de strijd tegen degradatie in de tweede klasse B.

In een wedstrijd van erop of eronder had Flamingo’s een dramatische start. Waar de eigen kansen werden gemist, kenden de gasten uit Roden geen pardon en pakten vlot een 0-4 voorsprong. Flamingo’s liet de moed niet zakken en sprokkelde punten om dichterbij te komen. Daarnaast werd Joukje Stuursma verdedigend in gebracht om de scorende dame van Noordenveld af te stoppen. Met een serie van drie, ingeluid door een afstandsschot van Hendrik Land en afgemaakt met een slimme bal onder de korf van Wieger van der Wolf, werd rond de 23e minuut een gelijke stand van 7-7 bereikt. Na een time out liep Noordenveld toch weer uit naar 7-10. Met een schot van grote afstand zorgde Wieger van der Wolf voor een 8-10 ruststand. Na de rust moest Flamingo’s uit een ander vaatje tappen. Daar leek het aanvankelijk niet op, want de Rodenaren liepen uit naar 9-13. Flamingo’s rechte echter de rug en kwam met vier treffers op een rij, afgesloten met een geweldig afstandsschot van Martein Visser, terug tot 13-13. Beide ploegen waren in deze fase zeer aan elkaar gewaagd, maar met nog een kwartier te gaan kwam Flamingo’s dankzij een rake bal van Hendrik Land voor het eerst op een 16-15 voorsprong. Opeens klopte alles bij de geelhemden. Met Aaltsje van der Mei voorop in de strijd werd er stevig verdedigd en met lange aanvallen, zoekend naar de beste kans, werd Noordenveld kapot gespeeld. Met nog 8 minuten te gaan zorgde Daan Haverhoek via een schot van grote afstand voor 20-15 en even later Thea Baas met een inloopbal voor 21-16. Vanwege het onderlinge resultaat, dat op het einde van de rit beslissend kan zijn voor degradatie, was Flamingo’s er alles aan gelegen om met 4 punten verschil te winnen. Nadat Noordenveld dankzij een zeer dubieuze strafworp op 21-18 was gekomen, slaagde Flamingo’s toch nog in haar missie. Met een bevrijdend afstandsschot zorgde Hendrik Land voor een 22-18 eindstand. Met nu nog maar twee punten achterstand op een veilige plek op de ranglijst deed Flamingo’s deze zaterdagavond zeer goede zaken.

Scores Flamingo’s: Hendrik Land (8), Wieger van der Wolf (7), Martein Visser (5), Thea Baas, Daan Haverhoek