• KV Hoogkerk maatje te groot voor Flamingo’s

Hoogkerk- Tegen de koploper van de tweede klasse B hadden de korfballers van Flamingo’s weinig in te brengen.  Hoogkerk schoot met scherp en kwam tot een ruime 30-17 overwinning.

Dat de gebruikelijke goede start achterwege bleef, was al een veeg teken voor Flamingo’s. Na zes minuten spelen kwamen de geelhemden na treffers van Elisabeth Leenstra en Thea Baas nog terug tot 4-3.  Het lukte echter niet om verder door te drukken. Hoogkerk strafte ieder verdedigend foutje genadeloos af, terwijl  Flamingo’s zeer veel moeite had met het benutten van de kansen die er wel degelijk waren. Er werd keihard gewerkt maar de rust om Hoogkerk  te bespelen ontbrak. Met zijn derde treffer bracht Daan Haverhoek de stand halverwege op 14-7.
      Na de pauze liep Hoogkerk met een aantal zeer zuiver schietende heren steeds verder weg. De ingevallen Martein Visser schoot nog een aantal malen raak, maar kon het tij ook niet keren.  De wedstrijd eindigde met een dik verdiende 30-17 overwinning voor de Hoogkerkers. Voor Flamingo’s een wedstrijd om snel te vergeten. De ploeg kan veel beter en zal dit over twee weken tegen mede laagvlieger Noordenveld in de eigen sporthal de Houtmoune moeten laten zien.

Scores Flamingo’s: Daan Haverhoek (3), Martein Visser (3), Hendrik Land (3), Elisabeth Leenstra (2), Wieger van der Wolf (2), Thea Baas, Aaltsje van der Mei, Marrit Postma, Ronald Algra