• Ook Harich te sterk voor Flamingo’s 1

Balk-In een goed bezette sporthal De Trime was de jeugdige korfbal equipe van Flamingo’s niet opgewassen tegen de ervaring van Harich, dat nipt met 16-14 won.

Flamingo’s kwam vliegend uit de startblokken. Binnen een minuut schoot Daan Haverhoek van grote afstand de 0-1 door de korf. Goed vrijgespeeld zorgde Hendrik Land voor de 0-2, waarna Wieger van der Wolf de 0-3 aantekende. Harich vocht zich echter met 4 treffers op een rij terug in de wedstrijd, 4-3. Met opnieuw een sterke serie, die werd afgesloten met een knappe inloopactie van Aaltsje van der Mei, liepen de geelhemden uit naar 4-7. Ook deze voorsprong werd uit handen gegeven. In de laatste minuten profiteerde Harich van een blessure van Thea Baas. Ongedekt en volledig vrijstaand schoot haar tegenstander gemakkelijk raak, 8-7. Omdat Harich tijdens het laatste fluitsignaal nogmaals de korf vond, kwam de ruststand geflatteerd op 9-7. Na de pauze deed Flamingo’s er alles aan om terug in de wedstrijd te komen. Vele goede inloopacties werden echter niet met een treffer bekroond. Harich daarentegen wist wel te scoren en liep uit tot 14-9 . Een strijdend Flamingo’s bracht het verschil terug tot 14-12, maar het geroutineerde Harich gaf de winst niet meer uit handen, waarbij de eindstand op 16-14 werd bepaald.

Scores Flamingo’s: Wieger van der Wolf (5), Daan Haverhoek (3), Elizabeth Leenstra (2), Hendrik Land (2), Aaltsje van der Mei, Herman Pilat