• Flamingo's 3 zakt door het ijs

Hartje winter in Nederland! Maar dat is tegenwoordig ook allemaal betrekkelijk.
      Door het ijs zakken zal de komende jaren vast niet gebeuren, maar spreekwoordelijk gebeurde het vandaag wel.
      Waar aansluiting bij de top3 een mogelijkheid was, word er nou naar beneden gekeken.
      Maar ik zie als coach geen problemen, want met zo’n topteam gaan er zeker nog wel punten worden gepakt.

Sparta 2 uit Zevenhuizen stond vandaag op programma. De wedstrijd werd gespeeld in Leek. Beide ploegen staan dicht bij elkaar in de competitie, dus het zou een spannende wedstrijd moeten worden.
      Flamingo’s 3 begon echter niet scherp aan de wedstrijd en Sparta overklaste op vele fronten de geelhemden. Verdedigend speelde Flamingo’s echter wel goed, maar toch was het Sparta dat uitliep naar een 3-0 voorsprong.
      Na 14 minuten stond deze tussenstand nog steeds op het scorebord, waarna Flamingo’s iets terug kon doen. In een tijdsbestek van 2 minuten wisten André, Hendrik en Jelle de stand gelijk te trekken.
      Ietwat tegen de verhouding in pakte Flamingo’s brutaal een voorsprong door een goal van Johanan. Deze voorsprong kon niet worden behouden, maar Flamingo’s bleef wel bij. Celine en Johanan konden voor rust nog een keer scoren, maar Sparta scoorde ook mee. Met een 6-6 stand werd er gerust.

In de rust werd er gepraat dat de doelpunten vandaag duur zijn. Mede door wissels zou hier wat aan moeten gebeuren. Blijf je bij en loop je iets uit, dan was hier wat te halen. Anders zou het lastig gaan worden...
      Sparta was de eerste ploeg die snel scoorde in de tweede helft. Flamingo’s creëerde de nodige kansen, maar de scherpte mistte helaas. Overduidelijke strafworpen werden helaas ook niet gegeven, waardoor Sparta uitliep naar 8-6.
      Halverwege de tweede helft kon Mariska Flamingo’s weer wat dichterbij brengen door van afstand te scoren.
      Verdedigend deed Flamingo’s het zeer naar behoren, maar het afmaken van de kansen brak de ploeg echter op. Sparta kon nog 4 keer scoren en bleef ook maar op een aantal van 12 goals. Echter waren deze 12 goals wel genoeg voor een overwinning omdat Flamingo’s hier slechts 7 goals tegenover kon zetten.
      Na vorige week 24 goals te hebben gemaakt, zat het er vandaag helaas niet in.

Volgende week tegen Pallas zal de scherpte er echter weer moeten zijn. Deze ploegen staan met 6 punten op een gedeelde 4e plaats.
      19.10 word er eindelijk weer een thuiswedstrijd gespeeld in sporthal de Houtmoune.

Groet,

Peter Gerlsma